سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو درباره تکميل طرح جامع آب گفت: مطالعه بهنگام سازي طرح جامع آب، پروژه بزرگي است كه يك هزار جلد گزارش تهيه شده و مراحل تهيه گزارش هاي تلفيقي آن در حال انجام است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ، عليرضا دايمي با بيان اينکه پيشرفت طرح جامع آب در حدود 90 درصد است، پيش بيني کرد اين طرح در سه تا چهار ماه آينده به اتمام برسد.

سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو اظهار داشت: طرح جامع آب از مسايل اجتماعي، توسعه جمعيت، مباحث اقتصادي، كشاورزي، صنعت، رودخانه هاي مرزي آغاز شده است و به توسعه منابع آب و تعيين اولويت مكان يابي سدسازي و مكان يابي توسعه شبكه ها مي رسد.

دايمي از برنامه ريزي براي تكميل 800 هزار هكتار شبكه آبياري و زهكشي خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شوراي عالي آب ، عقب ماندگي شبكه هاي آبياري براي تامين آب جبران مي شود.

وي گفت : برنامه ريزي براي تكميل 800 هزار هكتار شبکه آبياري و زهکشي انجام شده است كه بخشي از آن از محل فاينانس و منابع مالي پيش بيني شده و بخش ديگري نيز با مشاركت وزارت جهاد كشاورزي كه بيشتر شبكه هاي سه و چهار ( پايين دست سدها)  است، آغاز شده است.

دايمي ادامه داد: اين طرح ها با سرعت در حال اجراست و پيش بيني مي شود 100 هزار هكتار نيز از اعتبار عمومي تكميل شود.

وي گفت: پارسال نيز 85 هزار هكتار شبكه آبياري و زهكشي تكميل شده است.

سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو گفت : در شرايط طبيعي حدود يك ميليون هكتار عقب ماندگي در شبكه هاي آبياري و زهكشي وجود دارد كه از گذشته است اما طرح هاي سدسازي كه اكنون در حال اجراست، همزمان با طرح هاي شبكه هاي آبياري و زهكشي پيش مي رود.

دايمي گفت: اين يك ميليون هكتار عقب ماندگي بر اساس برنامه اي سه ساله كه اكنون يك سال آن طي شده است، جبران مي شود./عب
برچسب ها: پیشرفت ، طرح جامع ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار