معاون تروريست فراري رئيس جمهور عراق از ترکيه ادعا کرد ايران از حريم هوايي عراق به منظور ارسال تدارکات براي سوريه استفاده مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، طارق الهاشمي که ماه دسامبر از عراق فرار و يک هفته قبل دادگاهي در عراق او را به اعدام محکوم کرد افزود: دولت نوري مالکي نخست وزير عراق در جلوگيري از رسيدن مهمات و سلاح به نيروهاي اسد کوتاهي مي کند. 

هاشمي در مصاحبه با رويترز از استانبول مدعي شد: متاسفانه کشورم به يک دالان ايراني به منظور حمايت از بشار اسد تبديل شده است و هيچ ترديدي در اين خصوص نيست.

هاشمي گفت مخالفان سوري شماري از جنگجويان شبه نظامي عراقي را در داخل سوريه بازداشت کرده اند.

اين در حالي است که يکي از مشاوران ارشد مالکي با رد اين اتهامات گفت عراق از هيچ گروهي در درگيري سوريه حمايت نمي کند و به اين مسئله پايبند است. 

علي الموسوي مشاور رسانه اي مالکي افزود نخست وزير عراق همواره تاکيد کرده است عراق به هيچ کشوري اجازه نخواهد داد از حريم هوايي اين کشور به منظور ارسال تسليحات به سوريه استفاده شود. 

هاشمي که تمام شواهد و مستندات قانوني و اثبات شده بر همکاري وي با تروريست هاي عراقي حکايت دارد، پس از آنکه مقامات عراقي ماه دسامبر حکم بازداشت او را صادر کردند، فرار کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار