وزارت امور خارجه سوريه خواستار تحقيق فوري شوراي امنيت درباره حمايت دولت ترکيه از گروه هاي تروريستي شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، وزارت امور خارجه سوريه اعلام کرد اطلاعات و اسناد مربوط به عاملان اصلي عمليات تروريستي در اين کشور را در اختيار سازمان ملل و شوراي امنيت قرار خواهد داد. 

اين وزارتخانه در دو نامه به رئيس شوراي امنيت و دبيرکل سازمان ملل تصريح کرد: ما در نامه هاي قبلي خود بر دست داشتن شماري از کشورها و طرفهاي تندرو در حمايت از گروههاي تروريستي وابسته به القاعده، تکفيريها و وهابي ها تاکيد کرديم. اين گروهها به دنبال تخريب سوريه به منظور ايجاد جاي پايي براي خود هستند تا بتوانند اين کشور را به پايگاه عمليات تروريستي خود عليه بقيه جهان تبديل کنند. 

در اين نامه آمده است: مساله تاسف آور در اين مورد حمايت دولت ترکيه از گروههاي تروريستي در سوريه است. ترکيه در حالي که مدعي مبارزه با تروريسم در سالهاي گذشته بود، اکنون فرودگاه ها و مرزهاي خود را بر روي تروريستها باز کرده است. اين اقدام ترکيه نقض آشکار قوانين بين المللي و اصل حسن همجواري است. 
 
وزارت امور خارجه سوريه همچنين به اين مساله اشاره کرد که رسانه هاي جهاني در چند ماه گذشته از اقدام دولت ترکيه در انتقال صدها تن سلاح از ليبي و ديگر کشورها به سوريه خبر دادند.  
اين وزارتخانه از شوراي امنيت و کميته هاي تخصصي آن خواست تحقيقات فوري درباره اين اطلاعات خطرناک انجام دهند و عاملان اين اقدامات را مجازات کنند. زيرا تهديد مستقيمي براي زندگي شهروندان سوري و امنيت و صلح منطقه محسوب مي شوند. 

در پايان اين دو نامه آمده است: ادامه سکوت در برابر اين جنايتها به معناي حمايت از تروريسم است. 

اين دو نامه به طرفهاي منطقه اي و بين المللي در مورد عواقب ادامه حمايت از تروريسم جهاني هشدار داده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار