سوريه روز يکشنبه کشور همسايه خود ترکيه را متهم کرد به هزاران افراطي اجازه داده است تا از خاک اين کشور وارد سوريه شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، درهمين حال دولت سوريه و مخالفان از کشته شدن دست‌کم هفت نفر براثر يک انفجار و مسدود شدن جاده منتهي به جنوب از پايتخت خبر دادند. 

وزارت امور خارجه سوريه در چند نامه به شوراي امنيت سازمان ملل متحد و بان کي مون دبير کل سازمان ملل نوشت ترکيه به هزاران تروريست وهابي و تکفيري اجازه داده است از خاک اين کشور وارد سوريه شوند تا مردم بيگناه سوريه را بکشند، اموال آنها را از بين ببرند و  هرج و مرج در سوريه را گسترش دهند. 

مقامات سوريه شورش در اين کشور را که ماه مارس سال گذشته آغاز شد يک توطئه خارجي مي دانند و عربستان سعودي و قطر را به همراه آمريکا و ديگر کشورهاي غربي و ترکيه به حمايت مالي و آموزشي از شورشياني متهم مي کنند.

ترکيه درحال حاضر به مقر اصلي ارتش آزاد شورشي سوريه تبديل شده و ميزبان بسياري از نشست هاي گروه مخالف شوراي ملي مخالفان سوريه بوده است. از زمان آغاز ناآرامي ها در سوريه، روابط بين دمشق و آنکارا که زماني متحد يکديگر بودند به شدت رو به وخامت نهاده است.

تيرگي روابط بين دو طرف پس از آن آغاز شد که آنکارا به منتقدان شديد بشار اسد رئيس جمهور سوريه پيوست. 

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) نيز روز يکشنبه اعلام کرد شورشيان يک بمب 600 کيلوگرمي را در زير بزرگراهي در نزديکي شهر خربت غزاله در جنوب سوريه منفجر کردند که براثر آن هشت نفر کشته و 25 نفر نيز زخمي شدند. 

سانا اعلام کرد اين بمب توسط کنترل از راه دور منفجر و باعث مسدود شدن اين بزرگراه شد که دمشق را به شهر درعا در جنوب سوريه متصل مي کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار