مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران گفت: با استفاده از توان سازندگان داخلی، شمار قطعات ساخت داخلی صنعت راهبردی حفاری تا پایان امسال از مرز 20 هزار قطعه خواهد گذشت.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،مهندس حیدر بهمنی دراین باره توضیح داد: در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، طراحی و مهندسی و ساخت 3 هزار قطعه كاربردی در این صنعت هدف گذاری شده بود كه هم اكنون با همكاری متخصصان شركت ملی حفاری ایران، مراكز علمی و پژوهشی و سازندگان داخلی در دست ساخت است.

وی اظهار كرد: استفاده از توانمندی های داخلی از سال ها پیش در اولویت برنامه های این شركت قرار گرفت و تاكنون در این بخش نزدیك به 3 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده كه حاصل آن ساخت 5 دستگاه حفاری و تولید انبوه افزون بر 18 هزار و 500 قطعه پرمصرف مورد استفاده در دستگاه های حفاری و تجهیزات مربوط به خدمات فنی و تخصصی در این بخش است.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران با بیان این كه بومی سازی قطعات و تجهیزات اساسی در قسمت های حفاری و بیش از 20 نوع خدمات فنی و تخصصی جانبی آن با همكاری تنگاتنگ این شركت با 12 دانشگاه و مركز علمی و تحقیقاتی بزرگ كشور صورت می گیرد، گفت: با توجه به افق چشم انداز شركت، توسعه ارتباط با بیش از 20 مجموعه دانشگاهی و مركز علمی پژوهشی و تحقیقاتی با هدف شتاب بخشی به بومی سازی 100 درصد صنعت حفاری در دستور كار است.

وی تامین، تجهیز و به كارگیری فناوری های پیشرفته متناسب با نیازها، ایجاد سامانه یكپارچه اطلاعات بر پایه سیستم های فرآیندگرا، دانش محوری و تمركز بر رشد كیفی و فنی و راهبری پروژه ها به صورت EPDC (مهندسی، تامین كالا و مواد، حفاری و خدمات فنی) و توسعه یك میدان به طور كامل را از برنامه های محوری این شركت برشمرد.

بهمنی شناسایی و انتقال فناوری های روزآمد و دستیابی به بالاترین استانداردهای جهانی را یادآوری و برحفظ و گسترش سهم بازار داخلی و توسعه فعالیت های برون مرزی تاكید كرد.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در زمینه موفقیت های ساخت تجهیزات توضیح داد: ساخت دستگاه لوله مغزی سیار با همكاری جهاد دانشگاهی، مجموعه ساماندهی سطحی نمودارگیری با همكاری دانشگاه تهران، ابزارهای درون چاهی نمودارگیری، دستگاه پیچیده گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، ابزار عبور از جداری (WHIP STOCK)، راه اندازی 2 دستگاه سیار كالیبراسیون، ساخت اولین دستگاه نمودارگیری دریایی و ساخت و به كارگیری آویزها های لوله حفاری از دستاوردهای اخیر صنعتگران و سازندگان داخلی است.

وی افزود: شركت ملی حفاری ایران به عنوان مولود انقلاب در بیش از 30 سال گذشته لبیك گوی بسیار خوبی به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) بوده است و با به كارگیری نیروی انسانی متخصص، متعهد و خلاق، استفاده از فناوری بومی و دانش ایرانی و ارتباط پیوسته با مراكز علمی، مسیر پیشرفت را پرشتاب طی كرده است و هم اكنون نقش بسزایی در تامین نیازهای صنعت نفت كشور دارد./س
برچسب ها: ساخت ، تجهیزات ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.