فرماندار اهواز گفت: بهزیستی، نیروی انتظامی و اداره فنی و حرفه‌ای خوزستان برای همکاری در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده از وجود معتادان، ۳۲۵ میلیون تومان در مجموع اعتبار نیاز دارند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالعزیز فدعمی شامگاه یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار داشت: طرح پاکسازی مناطق آلوده با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای و... آماده اجراست و امیدواریم استانداری از محل منابع امنیتی در تامین اعتبار این طرح ما را یاری دهد.

وی افزود: در شهرستان اهواز با توجه به شاخصه‌های تعیین شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، هشت منطقه شهری و دو منطقه روستایی آلوده شناسایی و درصد آلودگی، نوع مصرف و توزیع مواد در آن‌ها معلوم شده است.

فدعمی تعداد معتادان در شهرستان اهواز 3 هزار و 700 نفر و تعداد خرده فروشان را براساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر و تحقیقات، 2 هزار و 950 نفر برآورد کرد.

این مسئول گفت: بهزیستی اهواز آمادگی پذیرش 650 نفر از معتادان را در کمپ‌های نگهداری و خانه‌های بهبودی دارد و برای این منظور، تامین رقم 243 میلیون تومان اعتبار را پیشنهاد و در خواست کرده است.

فرماندار اهواز تصریح کرد: مراکز DIC، سرپناه شبانه، بستری ترک اعتیاد، خانه‌های بهبودی، مراکز ترک اعتیاد سرپایی در اهواز که به صورت خصوصی، اما زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند، قادر به پذیرش معتادان در صورت اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده هستند.

فدعمی یادآور شد: با توجه به آمار بالای زندانیان و کمبود فضای فیزیکی زندان‌ها، در صورتی که دستگیر شدگان در طرح پاکسازی مناطق آلوده به زندان‌ها اعزام شوند، با مشکل تامین فضا مواجه خواهیم شد از این رو، به نظر می‌رسد بهترین محل برای نگهداری و اصلاح آن‌ها مراکز ترک اعتیاد و اردوگاه الحدید است که البته هنوز به صورت مرکز نگهداری راه اندازی نشده است.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز برای مشارکت در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده اهواز و انجام آزمایش‌های لازم از معتادان، نیاز به 77 میلیون تومان اعتبار را اعلام کرده است.

فرماندار اهواز در پایان بار دیگر آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان برای همکاری در پاکسازی مناطق آلوده و متلاشی کردن محل‌های تمرکز و تجمع معتادان در مناطق شهری و روستایی را اعلام کرد./ج1

برچسب ها: خوزستان ، بهزیستی ، دستگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.