عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: جلسه روز گذشته كميسيون انرژي به طرح دهياري‌ها و معافيت مالياتي خيرين مدرسه‌ساز اختصاص يافت.

احمد سجادي نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري جلسه روز گذشته (يكشنبه 26 شهريورماه) كميسيون انرژي گفت: جلسه كميسيون انرژي با بررسي طرح دهياري‌ها آغاز و طي آن تصميم بر آن شد كه دهياري‌ها به صورت سازمان در روستاها شكل بگيرند و كليه كارهاي اجرايي به دهياري‌ها سپرده شود.

وي تصريح كرد: موضوع بعدي مطرح شده در جلسه كميسيون نحوه انتخاب دهيار بود كه قرار شده از طريق شورا انتخاب شوند.

سجادي در ادامه افزود:‌ در ادامه ماده 49 تبصره هشت درباره ساخت‌وسازهاي در حال ساخت در روستاها مورد بحث قرار گرفت و سپس براساس ماده 50 مقرر شد اگر سازمان‌ها و نهادهاي دولتي ساختمان يا نيروي انساني مازاد دراختيار دارند آنها را به دهياري‌ها واگذار كنند.

نماينده مردم خراسان رضوي با بيان اينكه دهياري‌ها به نيابت از بخش‌داري و فرمانداري و شهرداري در روستاها قرار مي‌گيرند، تاكيد كرد:‌ طبق اين طرح روستاها مي‌توانند از بودجه مستقل استفاده كنند و همچنين از كمك نهادهاي غيردولتي بهره ببرند.


وي درباره طرح ديگر مطرح شده در كميسيون انرژي گفت: طرح ديگر مورد بحث در جلسه کميسيون مربوط به معافيت مالياتي خيرين مدرسه‌ساز بود كه در اين طرح، خيريني که در ساخت مدارس مشاركت 30 درصدي انجام دهند از پرداخت حق انشعابات آب،‌برق، گاز و تلفن و عوارض شهرداري معاف مي‌شوند.

عضو كميسيون انرژي در پايان خاطرنشان كرد: نظر كميسيون انرژي در طرح معافيت مالياتي خيرين مدرسه‌ساز بر اين بود كه خيرين در هر درصدي كه مشاركت مي‌كنند پرداخت حق انشعاب و عوارض را به سازمان نوسازي وزارت آموزش و پرورش واگذار كنند و اين سازمان عوارض و حق انشعابات را به دستگاه‌هاي ذيربط اختصاص دهند.

انتهاي پيام/ب2

 

برچسب ها: دهیاری ، انرژی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار