اذعان "رایس" به خودجوش بودن تظاهرات ليبي

سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اذعان کرد حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در شرق لیبی با یک تظاهرات خود جوش شروع شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، رایس این اظهارات را در مصاحبه ای تلویزیونی در پاسخ به سئوالی درباره اطلاعات اولیه و تحقیقی که پلیس فدرال آمریکا درباره کشته شدن چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونز سفیر این کشور در حمله یازدهم سپتامبر به کنسولگری آمریکا در بنغازی بیان کرد.

وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما اکنون در اختیار داریم این حمله به صورت خود جوش و بدون برنامه ریزی قبلی نسبت به آنچه که چند ساعت قبل در قاهره روی داد، آغاز شد. در قاهره تظاهراتی خشونت آمیز در اعتراض به فیلمی به شدت تکان دهنده برگزار شد.

سوزان رایس افزود: ما فکر می کنیم که این گروه کوچک برای تکرار حوادث قاهره به کنسولگری آمده بودند و به نظر می رسد افراطیون به شدت مسلح از اوضاع بهره برداری کردند.

رایس در همین حال خاطر نشان کرد باید منتظر ماند تا نتیجه قطعی تحقیقات مشخص شود.

واشنگتن تاکنون درباره تحقیقات اف بی آی و لیبی به شدت محتاط عمل کرده است.

اما اظهارات رایس به نظر می رسد عکس اظهارات مقامات لیبی است که روز یکشنبه از دستگیری 50 نفر در چارچوب تحقیقات درباره حمله بنغازی خبر دادند.

"محمد المقریف" رئیس پارلمان لیبی به شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز اعلام کرد حمله بنغازی نتیجه شعله ور شدن آتش خشونت های ناگهانی ناشی از فیلم آمریکایی ضد اسلامی
بی گناهی مسلمانان نیست.

وی افزود: تردیدی نیست افرادی که از چند ماه قبل وارد لیبی شدند این حمله را برنامه ریزی کرده بودند. آنها این حمله را از هنگام ورود خود برنامه ریزی کرده بودند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار