خبرگزاري‌هاي خارجي از اقدام دولت آمريکا درتمديد معافيت ژاپن و ده کشور اروپايي به سبب کاهش چشمگير خريد نفت ايران از سوي اين کشورها خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، محافل سياسي رسانه اي غربي با برجسته کردن مجازات هاي کشورهايي که تحريم هاي يکجانبه امريکارا نقض کرده اند و تشويق هاي کشورهايي که در تحريم ايران شرکت کرده اند ، سعي مي‌کنند  پيروزي اين سياست خصمانه عليه ايران را القاء نمايد .
 
 هرچند دولتمردان امريکايي در ابتدا  تصور مي‌کردند مي توان با فشار بر خريداران نفت ايران، جمهوري اسلامي را از اين نظر در محاصره اقتصادي قرار داد، اما اکنون دريافته اند که وابستگي شديد بين المللي به نفت ايران، مانع بزرگي بر سر اين راه است . بنابراين‌مي توان اقدام اخير دولت آمريکا را بيش از هر چيز  نشانه اي از شکست سياست اين دولت در تحريم کامل نفت ايران قلمداد کرد .
به گزارش آسوشيتدپرس، دولت امريکا  معافيت ژاپن و ده کشور اروپايي را از تحريم هاي اقتصادي امريکا عليه ايران به سبب کاهش چشمگير خريد نفت ايران از سوي اين کشورها، تمديد کرد.بر اين اساس اين بدين معناست که بانک هاي اين کشورها به مدت شش ماه ديگر از هرگونه مجازات و تنبيه به سبب رابطه مالي با ايران در امان هستند.             
خبرگزاري رويترز  نيز در گزارشي نوشت :  " ژاپن اولين خريدار در ميان چهار خريدار اصلي نفت ايران در آسيا بود که مشمول معافيت از مجازات هاي آمريکا قرار گرفت."
اين خبرگزاري همچنين  نوشته است  کره جنوبي و هند نيز يازدهم ژوئن مشمول معافيت از تحريم هاي آمريکا قرار گرفته اند که قرار است در ماه دسامبر تمديد شود.
 بر اساس اين گزارش از آنجا که سئول درخواستي را به تهران مبني بر انتقال نفت داده است احتمالا انتقال محموله هاي نفتي ايران به مقصد کره جنوبي در ماه سپتامبر ازسرگرفته مي شود اما با توجه به کاهش قابل توجه واردات نفت کره جنوبي از ايران در سه ماه اخير اين کشور نيز در موقعيت خوبي براي تمديد معافيت از تحريم هاي آمريکاست .
اما از سوي ديگر سناريوي القاء توفيق غرب در اجراي تحريم هاي نفتي عليه ايران در ادبيات سياسي رسانه بيگانه، با رويکرد تبليغاتي " دور زدن تحريم‌هاي نفتي توسط ايران" مورد توجه قرار گرفته است.  
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نوشت، باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور مهلت معافیت ده شرکت اروپایی و آسیایی را از تحریم ها به خاطر وارد کردن نفت از ایران به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد. 
کلینتون این اقدام را با ادعای تصمیم این شرکت ها به کاهش دادن مرحله ای واردات نفت از ایران توجیه کرد. 
کلینتون تاکید کرد : چالشهای روز افزون بازار نفت مانع از اجرای تحریم نفتی واشنگتن علیه ایران از سوی کشورهای اتحادیه اروپا شده است. 
در همین حال شبکه العالم گزارش داد، قیمت های نفت ایران در ماه اوت در مقایسه با ماه پیش از آن افزایش یافته است. 
پیش بینی می شود قیمت های نفت به ویژه با نزدیک شدن فصل زمستان افزایش یابد. 
قیمت های نفت ایران در طول ماههای گذشته رکورد افزایش را شکست به گونه ای که در ماه اوت گذشته فراتر از قیمت های ماه ژوئیه رفت و در هر بشکه، یازده دلار افزایش یافت این در حالی است که قیمت هر بشکه در ماه اوت گذشته با نه دلار و نود و هفت سنت افزایش، به یکصد و نه دلار و پنجاه و دو سنت رسیده بود.
برچسب ها: نفت ، ایران ، تحریم ، معافیت ، آمریکا ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار