ارثیه 483 میلیون دلاری سلطان بن عبدالعزیز ولی‌عهد سابق سعودی که برای تقسیم بین ورثه به فروش گذاشته شده، بازار املاک در انگلیس را به هم ریخته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فايننشال‌تايمز نوشت؛ منابع عربی در لندن اعلام کردند که وراث سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد متوفی عربستان سعودی اقدام به فروش املاک و مستغلات وی در کشورهای مختلف برای تقسیم آن در میان خود کرده اند، یکی از املاکی که وی در دوره حیات در اختیار داشته قصری در یکی از بهترین مناطق لندن است که بالغ بر 483 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

این کاخ بسیار بزرگ در یکی از مرغوب‌ترین مناطق لندن و در نزدیکی هایدپارک قرار دارد و از بهترین امکانات رفاهی  حفاظتی و حتی شیشه‌های ضد گلوله ساخته شده است.



سلطان بن عبدالعزیز با هفت زن ازدواج کرده بود که از آنها 37 فرزند دارد، برخی از فرزندان وی مسؤولیت های مهمی در مدیریت کشوری و نظامی عربستان دارند. خالد بن سلطان فرزند ارشد وی است که از سالهای متمادی معاونت وزارت دفاع را در اختیار دارد، او همچنین مالک روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات است که در لندن فعالیت می‌کند.

بندر بن سلطان از دیگر فرزندان مشهور این شاهزاده سعودی است که 22 سال سفیر عربستان در آمریکا بوده و اکنون نیز رئیس شورای امنیت ملی عربستان و رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور است.

روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به کاخ سلطان بن عبدالعزیز نوشت که این کاخ از سوی رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به وی اهدا شده است، این روزنامه البته به انگیزه‌های دادن هدیه‌ای به این قیمت از سوی رفیق حریری به سلطان بن عبدالعزیز اشاره‌ای نکرده است.


سلطان بن عبدالعزيز، ولي‌عهد اسبق سعودي که پارسال مرد

این روزنامه می‌نویسد که قیمت پیشنهادی برای فروش این خانه 300 میلیون ليره استرلینگ است که بزرگترین معامله یک ملک در تاریخ بریتانیا به شمار می رود.

فایننشال تایمز می افزاید که این ملک در مجاورت هایدپارک قرار دارد  از هفت طبقه ساخته شده، 45 اتاق دارد و زیربنای آن حدود 60 کيلومتر مربع است، یعنی اندکی کمتر از یک استادیوم فوتبال. قیمت پیشنهاد شده برای این زمین نیز بیش از دو برابر بزرگترین ملک انگلیس بوده که با 140 میلیون ليره به فروش رسیده است.



این ملک یک استخر بزرگ و یک آشپزخانه صنعتی و چندین آسانسور و پارکینگ زیر زمینی و دکورهای میلیونی از ورقه های طلا و 68 پنجره ضخیم با شیشه‌های ضدگلوله دارد. دو شرکت مطرح در زمینه معاملات ملکی در لندن اعلام کرده اند که این ملک که درسال 1982 ميلادي، ساخته شده، بزرگترین واحد مسکونی در مرکز پایتخت انگلیس است.

سلطان بن عبدالعزیز که در سال 1928 ميلادي متولد شد، حدود 50 سال وزیر دفاع عربستان سعودی بود اما نهایتاً پارسال بر اثر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان از دنیا رفت.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار