یازده سال از واقعه 11 سپتامبر می گذرد. واقعه ای که بدون یک شک یک نقطه عطف در دوران معاصر به حساب آمده و زندگی بسیاری از گروه های انسانی را در این جهان دستخوش تغییر کرده است. .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،با وجود سیر رو به گسترش اسلام هراسی و اسلام ستیزی در جهان غرب و به خصوص آمریکا، مسلمانان این کشور سعی می کنند تا این جو را تغییر دهند. هر ساله در سالروز واقعه یازدهم سپتامبر چندین گروه از مسلمانان آمریکایی که در قالب سازمان های غیر دولتی شکل گرفته اند به کارهای خیریه دواطلبانه بدون دریافت وجهی می پردازند.

یکی از این مسلمانان مردی 40 ساله به نام " اوسلان " از اهالی ایالت فلوریدای آمریکا است که هر ساله در سالگرد واقعه 11 سپتامبر به کار داوطلبانه می پردازد.

"اوسلان" در اینباره می گوید: من فکر می کنم که الان زمان عمل کردن به تعهدات است و باید برای کمک به افراد نیازمند تلاش کرد.

امسال این گروه به یک مجموعه مربوط به نگهداری از افراد بی سرپرست و بی خانمان رفته و به تعمیر بخش هایی از این ساختمان پرداختند. " جین گلد " ریس این مرکز نگهداری می گوید: هر ساله جمعیتی در حدود 400 نفر به این مرکز مراجعه کرده و پس از طی مدتی از این مرکز خارج می شوند. بخش های مختلف این مرکز، خصوصا سرویس های بهداشتی، پس از مدتی نیاز به مرمت و تعمیر دارد. هر ساله ما با کمک گروه های خیریه و داوطلب این تعمیرات را انجام می دهیم.

از دیگر اقدامات مسلمانان در ایالت فلوریدای آمریکا به منظور مقابله با جو ضد اسلامی آمریکا برگزاری نشست های مشترک با گروه های مسیحی در این ایالت است.

امسال مرکز جامعه اسلامی فلوریدا یک جلسه مشترک با کلیسای " صلیب مقدس " در منطقه سن فورد ایالت فلوریدا برگزار کرده است و در آن بر روابط مشترک و برنامه ریزی برای برگزاری فعالیتهای داوطلبانه در آینده بحث شده است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار