ادامه اعتراضات ضد آمریکایی در کشورهای مسلمان سراسر جهان موجب شده کشورهای غربی از سفارتخانه های خود در جهان اسلام بخواهند به حال آماده باش درآیند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، آلمان برخی از کارکنان سفارت اش در سودان را که روز جمعه هدف حمله قرار گرفت، خارج کرد.

واشنگتن نیز به کارکنان سفارت خود در سودان که حضورشان در این مکان ضروری نیست و اعضای خانواده های آنها دستور داد که این مکان را ترک کنند. اما دولت خارطوم درخواست واشنگتن برای اعزام تفنگداران دریایی به این کشور به منظور بالا بردن سطح تدابیر امنیتی سفارتخانه آمریکا را رد کرد.

در همین رابطه لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا ضمن ابراز امیدواری درخصوص کاسته شدن از شدت خشونت ها، گفت که نمایندگی های آمریکا باید برای مقابله با حملات احتمالی تحت مراقبت بمانند. 

پرسنل غیر ضروری سفارت آمریکا در تونس پس از حمله به ساختمان سفارت ، این کشور را ترک کرده اند و واشنگتن از شهروندان آمریکایی خواسته است از پایتخت تونس خارج شوند.

در همین حال گروهی از معترضان روز یکشنبه پرچم آمریکا را در مقابل سفارت این کشور در آنکارا پایتخت ترکیه به آتش کشیدند.

پلیس ضد شورش ترکیه نیز جاده منتهی به این سفارتخانه را بست و معترضان را حدودا در فاصله یکصد متری این ساختمان نگه داشت.

طبق این گزارش، در شهر لاهور پاکستان حدود 5 هزار نفر در جریان اعتراضی گردهم آمدند و شعارهای ضد آمریکایی سر دادند. در شهر کراچی نیز پلیس جاده های منتهی به کنسولگری آمریکا را مسدود کرد.

همچنین در شهر حیدرآباد پاکستان یک نفر بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس در جریان تظاهراتی در اعتراض به پخش فیلم موهن کشته و یک تن زخمی شد و در شهر مظفرآباد مرکز کشمیر پاکستان نیز حدود 300 معترض آدمک باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را آتش زدند.

شدت خشونت جاری، جدی ترین موج اعتراضات ضد آمریکایی در جهان اسلام از زمان آغاز قیام های مردمی در کشورهای عربی است.

هفته گذشته سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر در شهر بنغازی لیبی در اعتراض به ساخت این فیلم موهن کشته شدند. همچنین دست کم 9 نفر روز جمعه در جریان اعتراضات در چند کشور جان باخته اند.


برچسب ها: آماده باش ، غرب ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار