سفيران جديد نيجريه، فنلاند و كره جنوبي در جمهوري اسلامي ايران روز يك‌شنبه در ديدارهاي جداگانه با علي‌اكبر صالحي، وزيرامورخارجه كشورمان رونوشت استوارنامه‌هاي خود را به وي تقديم كردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، صالحي در ديدار توكور ماني، سفير نيجريه با اشاره به روابط ريشه‌دار و اشتراكات و زمينه‌هاي وسيع همكاري بين ايران و نيجريه، ابراز اميدواري كرد در دوره ماموريت سفير جديد مناسبات دو كشور در حوزه‌هاي مختلف تجاري، اقتصادي، انرژي، علمي و فن‌آوري در جهت منافع دو كشور پيشرفت كند.
 
سفير جديد نيجريه نيز با اشاره به اين كه ايران از يك سابقه و سرمايه عظيم تمدني، تاريخي و فرهنگي اصيل برخوردار است، به علاقه‌مندي كشورش براي توسعه همكاري با جمهوري اسلامي ايران باتوجه به زمينه‌ها و ظرفيت‌هاي متقابل تاكيد كرد.
 
وي برگزاري شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران با مشاركت بالاي اعضاء را بسيار موفق توصيف كرد.
 
در اين ديدار برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي دوكشور چارچوب مناسبي براي ارتقاي سطح همكاري‌ها ارزيابي شد.
 
صالحي هم‌چنين در ديدار هاري كمريانين، سفير جديد فنلاند با اشاره به سياست‌هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران به‌ويژه استقلال سياسي كشورمان در عرصه بين‌المللي، اظهار كرد كه ايران و اروپا مي‌توانند به‌عنوان شركاي طبيعي و با اتكا به ظرفيت‌هاي مكمل با يكديگر همكاري داشته باشند.
 
وزير امور خارجه ابراز اميدواري كرد در دوره ماموريت سفير جديد فنلاند، روابط تهران ـ هلسينكي در حوزه‌هاي مختلف توسعه يافته و زمينه‌ها و مكانيزم‌هاي ارتقاي سطح همكاري‌ها شناسايي شوند.
 
سفير فنلاند نيز دراين ديدار با اشاره به قدمت 500 ساله تاريخ ديپلماسي ايران، اظهار كرد: ايران از اولين كشورهايي بود كه استقلال فنلاند را به رسميت شناخت.
 
وي با اشاره به پيشينه فرهنگي ايران، دانشجويان ايراني در فنلاند را بهترين خواند و گفت كه در دوران ماموريت خود در ايران در جهت ارتقاي سطح مبادلات مردمي و دانشگاهي بين دو كشور در راستاي تقويت مناسبات تلاش خواهد كرد.
 
صالحي هم‌چنين در ديدار جداگانه سونگ هون يو، سفير جديد كره جنوبي زير بناي مناسبات دوكشور در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي را بسيار مستحكم خواند.
 
وزير امور خارجه ايران با اشاره به همكاري‌هاي دو كشور و تبادل هيات‌هاي دو طرف در سطوح و حوزه‌هاي مختلف، ابراز اميدواري كرد مناسبات و همكاري‌هاي تهران ـ سئول در كليه زمينه‌ها از جمله تجارت، انرژي، صنعت، فرهنگ و توريسم ارتقا يابد.
 
سفير جديد كره جنوبي نيز در اين ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌هاي گرم وزيرخارجه كشورش، ظرفيت‌هاي توسعه بيش‌تر مناسبات دوكشور را فراوان خواند.
 
او تاكيد كرد كه در دوره ماموريت خود در ايران بيش‌ترين تلاش خود را براي گسترش مناسبات و افزايش همكاري‌ها در آينده به ويژه در جهت نزديكي دو ملت به‌كار خواهد برد.
 
سونگ با اشاره به پنجاهمين سالگرد برقراري مناسبات سياسي تهران ـ سئول اضافه كرد: بايد از اين فرصت و مناسبت براي تحكيم روابط دو ملت و دو كشور استفاده كرد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار