تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار کاپ آسیا با نتیجه 85 بر 75 قطر را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: تیم ملی بسکتبال ایران در شروع بازی دوم کاپ آسیا مقابل قطر، بازی ناهماهنگ برابر هند را تکرار کرد و دو کوارتر اول را با نتایج 23بر 12 و 22بر14 به حریف عرب واگذار کرد.

در حالی که با فیزیک بهتر قطری ها نیمه اول 45 بر 26به سود این تیم پایان یافته بود در شروع نیمه دوم تیم ایران شرایط بهتری پیدا کرده و اجازه گلزنی بیشتر به حریف را نداد.

ملی پوش کشورمان در فاصله 3دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم اختلاف را به 5امتیاز رسانده و در ثانیه های آخر با امتیاز اصغر کاردوست اختلاف به 2امتیاز رسید. این کوارتر با نتیجه 21بر8 به سود ایران پایان یافت.

بازیکنان ایران که با نزدیکتر شدن به پایان مسابقه بهتر بازی می کردند در دقیقه 4 کوارتر پایانی برای اولین بار با نتیجه 56 بر 53 از حریف پیش افتادند و تا ثانیه های پایانی نیز پایاپای پیش رفتند.

*3امتیازی حساس آفاق

در حالی که در 20 ثانیه مانده به پایان قطر با یک امتیاز پیش افتاده بود 3امتیازی حساس آفاق نتیجه را به 69بر67  برگرداند.

در حالی که بازیکنان ایران با تصور تمام شدن بازی به خوشحالی می پردذاختند در چهار ثانیه پایانی تیم قطر 2امتیاز دیگر به دست آورد تا بازی با تساوی 69-69 به وقت اضافه کشیده شود.

*اختلاف 10 امتیاز در وقت اضافه

ملی پوشان ایران بازی خوب نیمه دوم را رد وقت اضافی پنج دقیقه ای نیز ادامه دادند و با چند پرتاب 3 امتیازی اختلافی 10 امتیازی پدید آوردند که تلاشهای تیم خسته قطری برای جبران آن نتیجه ای نداشت و این دقایق با پیروزی 16بر 6 ایران به پایان رسید و ایران 85 بر 75 در مجموع پیروز شد.

صمد نیکخواه بهرامی با 27 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکن میدان بود. حامد آفاق نیز با 18 امتیاز بازی تأثیرگذاری را انجام داد.

در این دیدار آرن داودی و امیر صدیقی تنها بازیکنانی بودند که شانس بازی پیدا نکردند و فرید اصلانی با 40دقیقه بیشترین تایم بازی را داشت.

بهنام یخچالی، سجاد مشایخی و صالح فروتن 3بازیکن تیم ملی جوانان نیز بین 2 تا 10دقیقه زمان بازی گرفتند.
منصور الحادری با 21امتیاز بهترین بازیکن تیم قطر در این دیدار بود.

گفتنی است در دیگر بازیهای امروز چین تایپه 113 بر 88 هند را برد. فیلیپین 85 بر50 ازبکستان را شکست داد و لبنان 89 بر69 چین را برد. ایران فردا با چین تایپه دیدار می کند./مح

برچسب ها: کاپ ، آسیا ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار