تشكر عميق خود را براي قدرداني از آموزش ويژه پناهندگان و آوارگان در جمهوري اسلامي اعلام مي كنم .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش ، گوترش، كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان در ديدار با وزير آموزش و پرورش با اعلام اين مطلب افزود: از كمك ها و مساعدتهايي كه به پناهندگان و آوارگان در جمهوري اسلامي بخصوص در زمينه آموزش مي شود ،كاملا مطلع و آگاه هستم  و مجموعه اين اقدامات جاي تشكر و سپاسگزاري دارد و  قدرشناس زحمات و مساعدت هاي جمهوري اسلامي هستيم و آنچه كه در توان داريم بكار خواهيم بست تا كمك شاياني به جمهوري اسلامي كنيم.
وي با اشاره به اينكه حمايت از پناهندگان و آوارگان در كشورهاي اسلامي بخصوص جمهوري اسلامي براساس شريعت اسلام و سيره پيغمبر(ص) صورت مي گيرد، افزود: براساس تحقيقي كه با همكاري دانشگاه قاهره صورت گرفت، دريافتيم كه ريشه هاي حمايت از پناهندگان و آوارگان در اسلام آمده است و اين اقدام انسان دوستانه مسلمانان براساس شريعت الهي صورت مي گيرد.
كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: دو سوم كشورهاي جهان مسلمان هستند و بيش از دو سوم آوارگان و پناهندگان جهان هم در كشورهاي مسلمان زندگي مي كنندكه اين موضوع نشان از وجود نگاه حمايتي از آوارگان و پناهندگان در شريعت و دين مبين اسلام دارد.
گوترش با اشاره به اينكه در نخستين سفر خود به جمهوري اسلامي ايران بود كه با دين اسلام و قرآن آشنا شدم افزود: بعد از بازگشت از سفر ايران ، از يكي از كارمندان مسلمان سازمان ملل خواستم كه قرآن را به اينجانب آموزش دهد و با تفحصي كه در زمينه دين اسلام انجام دادم به اين حقيقت دريافتم كه همه چيز در قرآن كريم و دين اسلام گنجانده شده است.
كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: در سفر به برخي از كشورهاي مسلمان، وزيران و مسوولاني را ديدم كه از دين اسلام اطلاعي نداشتند اما در جمهوري اسلامي ايران هيچ وزيري را نديدم كه از اسلام آگاهي نداشته باشند.
وي با اشاره به مشكلات موجود در فلسطين اشغالي افزود: بدون  حل مشكل فلسطينان در منطقه ،هيچ مسئله و مشكلي برطرف نخواهد شد و اقدامات انسان دوستانه فقط مي تواند درد و رنج مردم بيگناه را كاهش دهد./ف
برچسب ها: تشکر ، پناهندگان ، گوترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار