عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: روسيه با در اختيار داشتن تکنولوژي روز دنيا مي‌تواند در تسريع راه اندازي خط لوله صلح موثر واقع شود.

نادر فريدوني نماينده مردم فارس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به احتمال ورود روسيه به پروژه خط لوله صلح گفت: روسيه در فن‌آوري هسته‌اي و موضع گيري‌هاي سياسي از حاميان ايران بوده و همراهي خود با ايران را به اثبات رسانده است، به همين دليل حضور اين كشور در پروژه خط لوله صلح كه قرارداد آن چند سالي است ميان ايران، پاكستان و هند بسته شده مي‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

وي در ادامه تصريح کرد: روسيه يکي از بزرگترين توليدکنندگان نفت و گاز در جهان بوده و حضور اين کشور در پروژه خط لوله صلح قطعا مي‌تواند در پيشرفت اين پروژه كمك بسياري كند.

عضو کميسيون انرژي مجلس در پايان خاطرنشان کرد: روسيه با سرمايه‌گذاري و در اختيار قرار دادن تکنولوژي روز دنيا مي‌تواند در تسريع راه اندازي خط لوله صلح نقش‌آفرين باشد.

گفتني است پروژه انتقال گاز ايران به پاکستان و هند که از آن تحت عنوان پروژه خط لوله صلح نامبرده مي‌شود از چند سال پيش شروع شده و تا به حال به دلايل مختلفي به نتيجه نرسيده است.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، انرژی ، فریدونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار