رييس سازمان هواپيمايي كشوري از جابه جايي75 هزار زائر ايراني در عمليات حج تمتع سال 91 توسط شركت هاي هواپيمايي داخلي خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، كاپيتان حميدرضا پهلواني ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: شروع رسمي پرواز حجاج به مقاصد مكه مكرمه و مدينه منوره در سال جاري، از تاريخ چهارم مهرماه آغاز و در تاريخ 29 مهرماه نيز آخرين پرواز رفت حج انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: البته پيش پروازها كه به منظور استقرار و آمادگي گروه خدمه مربوطه انجام مي‌شود، از تاريخ سي ام شهريور آغاز خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه كه در سال جاري روزانه 3هزار زائر حج تمتع توسط 9 تا 10پرواز از شهر‌هاي مختلف كشور انجام مي‌شود، گفت: ‌از اين تعداد 167پرواز به مقصد جده و 45 پرواز به مقصد مدينه خواهد بود.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري به تاريخ برگشت حجاج اشاره كرد و گفت: ‌زمان بازگشت حجاج از مكه مكرمه و مدينه منوره به ايران، از روز 15ذي الحجه برابر10 آبان‌ماه شروع مي‌شود و تا پايان پنجم محرم برابر با سي ام آبان ماه ادامه دارد.

وي تعداد ‌كل حجاج امسال را،‌ 75هزار نفر اعلام كرد و افزود: امسال تمامي پروازهاي حج تمتع توسط شركت‌هاي هواپيمايي ماهان و ايران‌اير از 16 فرودگاه كشور شامل مهرآباد، اصفهان، اردبيل، كرمانشاه، ساري، مشهد، بندرعباس، اهواز، يزد، اروميه، گرگان، شيراز، كرمان، رشت، بوشهر و زاهدان انجام مي شود.

كاپيتان پهلواني در ادامه خاطرنشان كرد: شركت هواپيمايي ماهان روزانه 4 تا 5پرواز به مقاصد مكه و مدينه از شهرهاي تهران، مشهد، اصفهان، گرگان، بندرعباس، ساري، رشت، اروميه و زاهدان پرواز خواهد داشت و پروازهاي شركت هما روزانه 3تا 4پرواز نيز از شهرهاي تهران، اصفهان، كرمانشاه، اردبيل، تبريز، گرگان، شيراز، يزد، اهواز و بوشهر انجام مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: با توافق صورت گرفته شركت هاي هواپيمايي ايران اير و ماهان به صورت مساوي جابه‌جايي مسافران حج تمتع امسال را برعهده خواهند داشت.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري از شركت هواپيمايي ماهان و ايران اير خواستار شد در جهت خدمات رساني به حجاج و به حداقل رساندن تاخيرات اهتمام لازم به عمل آورند و نسبتا به معرفي نماينده مطلع و تام الاختيار به سازمان هواپيمايي كشوري اقدام كنند.

وي از شركت فرودگاههاي كشور خواست در فرودگاههايي كه در آنها عمليات حج تمتع صورت مي گيرد ضمن ايجاد و امكانات و تسهيلات لازم نهايت هماهنگي و همكاري در طول عمليات حج را همچون به عمل آورند.

كاپيتان پهلواني افزود: بخشهاي امنيتي و حفاظتي شامل سپاه حفاظت هواپيمايي، پليس فرودگاهها و پليس اتباع خارجه ضمن رعايت اصولي امنيتي همكاري و هماهنگي لازم را در جهت تسهيل و تسريع امور انتقال جابه جايي زائران را در دستور كار قرار دهند.

معاون وزير راه و شهرسازي نيز از ستاد كل نيروهاي مسلح قرار گاه پدافند هوايي خاتم الانبيا نيز خواستار شد در خصوص ورود و خروج هواپيماهاي زائران از مسيرهاي هوايي و نقاط مشخص روي FIR اقدامات لازم را انجام و از بخش عمليات هوانوردي شركت فرودگاههاي كشور نيز در خواست مي شود با قرار گاه ياد شده هماهنگي لازم را به عمل آورند.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين از شركتهاي ارائه دهنده خدمات هندلينگ با نفرات و تجهيزات لازم را در طول ايام حج تمتع در آمادگي كامل قرار داشته باشند، همچنين گمرك، سوختگيري هواپيمايي هواشناسي ضمن برنامه ريزي اقدامات لازم به عمل آورند./س
برچسب ها: حجاج ، هواپیمایی ، مکه ، مدینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار