پاپ بنديکت شانزدهم رهبر کاتوليک هاي جهان در سخناني بدون اشاره به مداخله غربيها در سوريه و حمايت همه جانبه آنها از تروريستها در اين کشور به صلح در سوريه دعوت کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وي از جامعه بين المللي و کشورهاي عربي نيز خواست براي صلح در خاورميانه « راهکارهاي حياتي » پيشنهاد کنند.

 پاپ بنديکت شانزدهم که به لبنان سفر کرده است در مراسم نيايش گفت:« خداوند به کشور شما و سوريه و خاورميانه صلح در قلبها و ساکت شدن سلاح  و متوقف کردن هر نوع خشونت را ارزاني کند ».

وي افزود « متأسفانه صداي سلاح ، گريه بيوه زنان و بي سرپرستان به گوش مي رسد.  خشونت و کينه زندگي ، زنان و کودکان را احاطه کرده است و آنان نخستين قربانيان خشونت و کينه هستند».
وي اين پرسش را مطرح کرد که « اين همه وحشت و اين همه کشته براي چيست »؟

پاپ گفت :« از جامعه بين  المللي و کشورهاي عربي مي خواهم راهکارهاي حياتي پيشنهاد کنند که به کرامت هر شخصي و به حقوق و دين آنها  احترام گذارد ».

وي افزود « هر کس مي خواهد صلح سازي کند از اين ديدگاه که ديگري شر است و بايد نابود شود مي بايست دست بردارد».

پاپ دعاي ويژه براي ساکنان سوريه و کشورهاي همسايه مشتاق صلح را خواستار شد .
در اين مراسم بسياري از مسئولان رسمي لبناني و در صدر آنان ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان شرکت کرده بودند .سازمان دهندگان اين مراسم گفتند حدود سيصد و پنجاه هزار نفر در آن حضور داشتند.

برچسب ها: سوریه ، پاپ ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار