نايب رئيس مجلس گفت: هيئت رئيسه مجلس در حال بررسي نحوه طرح سوال نمايندگان از وزراست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران هادی قوامی نماينده مردم اسفراين در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ شهریور)بهارستان گفت: سوالی که از سوی آقای نادران و در خصوص بمب ارزی مطرح شده مربوط به معاون اول رئیس‌جمهور بوده و فقط ایشان باید در صحن علنی جهت پاسخگویی حضور یابند که هیئت رئیسه باید به این موضوع توجه داشته باشد.

وي در ادامه افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی اطلاعات چندانی درخصوص موارد مطرح شده در سوال نادران از رحیمی ندارد که این موضوع باید از سوی هیئت رئیسه رعایت شده و معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه امروز برای پاسخ به سوالات مطرح شده حضور می‌یافت.

محمدرضا باهنر که در غياب لاريجاني ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار قانون اساسی قوامی گفت: براساس اصل ۸۸ قانون اساسی نمایندگان می‌توانند در چارچوب کاری وزرا از آنان سوالاتی داشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان درخصوص نحوه و چگونگی طرح سوال از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور معتقدند که طرح برخی سوالات و مشکلات به وجود آمده در کشور مربوط به دولت است و هر کدام از وزرا و معاونان رئیس جمهور می‌توانند جهت پاسخگویی به آن در صحن علنی مجلس حضور یابند.

وي در ادامه تصريح كرد: هیچ‌يك از اعضای هیئت رئیسه قصد تضییع حقوق نمایندگان را درخصوص طرح سوال از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور ندارد بنابراین در حال حاضر مشغول رسیدگی به این موضوع در هیات رئیسه هستیم.

باهنر در پایان یادآور شد: در حال حاضر هیئت رئیسه مجلس مشغول رسیدگی به نحوه چگونگی طرح سوال نمایندگان از وزرا و معاونان رئیس جمهور بوده و این اطمینان را می‌دهم که تمامی اعضای هیئت رئیسه همواره بر اصول قانون اساسی پایبند بوده و براساس آن تصمیم‌گیری می‌کنند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: باهنر ، مجلس ، هیئت رئیسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار