رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استراتژی جامع و برنامه حذف هیدرکلرکربن ها را گام بعدی این سازمان در حفاظت از لایه ازن بیان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس محمدی زاده امروز در مراسم گرامیداشت بیست و پنجم سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازن عنوان کرد: ما متعهد شدیم تا سال 2030 چهار هزار و 945 تن ماده مخرب لایه ازن را حذف کنیم  که این امر با مدیریت مدبرانه و با صرف هزینه لازم و جایگزینی روش های صحیح می توانیم به این هدف بلند برسیم.
وی در ادامه افزود: کاهش گازهای مخرب لایه ازن و جلوگیری از گرمایش زمین هدفی بود که خوشبختانه حاصل شد.
محمدی زاده اظهار داشت: موضوع حفاظت از محیط زیست دغدغه تصمیم گیرنده های جهانی است که در سراسر دنیا دارای اولویت است چرا که روند افزایش آلودگی، کاهش منابع طبیعی و تخریب محیط زیست موجب نگرانی شده است.
وی یاد آور شد: حفاظت از محیط زیست نیازمند مدیریت شایسته و بستر سازی قانونی و اقدامات  قوی در سطح جهانی است.
محمدی زاده افزود: ایجاد ظرفیت های ملی د ر بخش های مختلف از جمله استفاده از دانش فنی و خودباوری در حوزه فنی باعث شد ایران بتواند به این هدف برسد و گسترش حفره لایه ازن جلوگیری کند و همچنین انتقال فن آوری نو در کشور حاصل نشده بود که این هدف نیز محقق شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: نظام اسلامی در تحقق اصل 50 قانون اساسی تصمیم گرفت چشم انداز محیط زیست را در کشور به شایستگی عمل کند این پروتکل جز موفق ترین پروتکل هایی است که در سازمان ملل ایجاد شده و تا کنون 197 کشور عضو این پروتکل هستند.
وی خاطر نشان کرد:د 98 درصد تهدیدات تخریب لایه ازن جمع آوری شده و این اقدام باعث شده که 9 هزار و 500 تن مواد مخرب لایه ازن در کشور ما حذف شود.
محمدی زاده یادآور شد: ایران به عنوان کشوری پیشتاز آمادگی دارد به لحاظ انتقال تکنولوژی و به لحاظ افکار و مدیریت افکار عمومی در حوزه کنوانسیون تمامی این دستاوردها در اختیار کشورهای علاقمند قرار بدهد./ف
برچسب ها: سالگرد ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار