حسين امير عبداللهيان معاون وزير امور خارجه كشورمان، در گفتگوي اختصاصي با خبرگزاري اليوم السابع مصر، ايران و مصر را دو كشور مهم و استراتژيك در منطقه برشمرد و آينده روابط آنها را درخشان و مستحكم دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، امير عبداللهيان در اين گفتگوي اختصاصي، در پاسخ به سوالي مبني بر چگونگي كيفيت روابط دو جانبه بين ايران و مصر ابراز داشت: جمهوري اسلامي ايران از هرگونه برقراري روابط پايدار با مصر استقبال كرده و شرايط كنوني اين كشور را به دقت ارزيابي مي كند و آينده روابط بين دو كشور را پس از ديدار و گفتگو بين مقامات، درخشان و مستحكم مي داند.

وي با بيان اينكه سفر محمد مرسي رئيس جمهور مصر به ايران و حضور وي در اجلاس غير متعهدها رويدادي مهم و حائز اهميت بشمار مي آيد، مواضع مطرح شده توسط مرسي در اجلاس تهران را دقيق و قوي ارزيابي كرد.

معاون وزير امور خارجه كشورمان، همچنين گفت: كشور ايران آماده هرگونه همكاري با دولت و ملت مصر بوده و ابراز اميدواري كرد؛ گسترش همكاري هاي اقتصادي و گردشگري بين دو كشور، با آغاز به كار دوباره پرواز مستقيم از سر گرفته شود.

امير عبداللهيان در ادامه مصاحبه خود به آثار تاريخي و ديني مصر اشاره كرده و اين آثار را وسيله اي براي نزديك شدن فرهنگ مشترك ملت ايران و مصر برشمرد.

معاون بخش كشورهاي عربي و آفريقايي وزير امور خارجه كشورمان، حضور در مصر و گفتگو با نمايندگان كميته تماس كه از چهار كشور ايران، مصر، عربستان و تركيه تشكيل شده و در مورد مسائل جاري سوريه بود را مفيد ارزيابي كرد و از توافقاتي در مورد نظارت بيشتر بر مرزهاي سوريه و توقف ورود سلاح، به اين كشور خبر داد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار