دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان گفت: در سطح کشور در حال حاضر بیش از 8 هزار انجمن فعال و قرارگاه در مدارس متوسطه و همچنین پیش دانشگاهی داریم.

 

احمد خلیلیدر حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: تابستان پر ثمری را در انجام برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش آموزان پشت سر گذاشتیم که رویکرد اصلی ما تعالی بخشی اوقات فراغت دانش‌آموزان نوجوانان و جوانان بود.

وی گفت: ما در سه حوزه بحث تعالی و ارتقای ایام فراغت دانش‌آموزان را مد نظر قرار دادیم که در حوزه اول معرفی اعتقادی و تقویت مبانی ارزشی بود که دانش‌آموزان با رشد معنوی و اعتقادی مواجه شدند.

خلیلی حوزه دوم را ایجاد فضای مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف و مورد نیاز عنوان کرد و افزود: فضای سوم انسجام‌بخشی به کار تشکیلاتی و سازمان یافته بود که شاهد رشد و گسترش کار تشکیلاتی و گروهی در حوزه‌های مختلف بودیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان هدفگذاری‌های انجام شده را بر مبنای فکری و محتوایی توصیف کرد و گفت: ما معتقدیم اگر دانش‌آموزان مهارت‌های مورد نیاز را آموزش ببینند و با چند بار تمرین در ایام فراغت تابستان بر توانایی خود بیفزایند به یقین در سایه این تمرین نقش‌ها شاهد آن خواهیم بود که دانش‌آموزان در طی سال تحصیلی در این سنگر موفق عمل می‌کنند.

وی تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی، ضرورت آموزش اعضای آن، تقویت مباحث نشریه‌نویسی و آموزش وبلاگ‌نویسی را به همراه شرکت در مراسمات مذهبی و معنوی یادآور شد و افزود: از چند مناسبت تابستان امسال استفاده کردیم تا دانش‌آموزان را با مسایل متعدد اعتقادی، فرهنگی و ارزشی آشنا کنیم.

خلیلی تقارن تابستان با ماه رمضان را نیز فرصتی استثنایی برای تمرکز بر برنامه‌ها با محوریت قرآن و انجام اعتکاف در ماه رمضان توصیف کرد و گفت: در راهپیمایی روز قدس نیز دانش‌آموزان ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین از برگزار کنندگان اجلاس جنبش عدم تعهد خواستند تا موضوع فلسطین را در راس موضوع‌ها و محوریت کارها قرار دهند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان در ادامه با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه ارزیابی‌ها در این حوزه صورت می‌گیرد، افزود: قرار است در مهر ماه از قرارگاه‌های برتر کشور در تدارک برنامه‌های تابستانی تجلیل شود./س

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، قرارگاه ، و ، انجمن ، فعال ، در ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.