در پی بروز سیل در نقاط مختلف استان امسال 4 میلیارد تومان اعتبار برای احداث بند در مسیرهای سیل‌خیز به سازمان جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به ضرورت توجه به احداث بند ، گفت:احداث بند برای کاهش خسارت های ناشی از بروز سیل یکی از موثرترین راهکارهاست که در استان نیز به این نکته پی برده شده است و اعتبارات نسبتاً خوبی برای این منظور در نظر گرفته شده، هرچند انتظار داریم اعتبارات بیشتری برای احداث بند اختصاص یابد.

کرامتی افزود: در سیل ماه گذشته در روستای ولی‌در یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث کاهش خسارت‌های مالی و جانی شد، وجود بند در مسیر سیل بود و همین موضوع اهمیت توجه به این امر را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

وی به الویت‌های احداث بند در نقاط مختلف استان اشاره و تصریح کرد:

در این راستا جهاد کشاورزی پیشنهاد احداث 70 بند را ارائه داده است و انتظار داریم بخش عظیمی از این طرح‌ها به مرحله اجرا درآید.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در ادامه به بروز سیل در شهرستان‌های ماه‌نشان و زنجان پس از بارش باران اشاره کرد و ادامه داد: این حادثه در شهرستان زنجان بیش از 14 میلیارد ریال خسارت به بار آورد و میزان خسارت‌ها در شهرستان ماه‌نشان 10 میلیارد ریال گزارش گردید.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه بیمه کشاورزی، خاطرنشان کرد:متاسفانه پوشش بیمه کشاورزی در استان زنجان پایین است که این موضوع نگرانی‌هایی را به وجود آورده است و انتظار داریم برای توسعه بیمه اقدامات لازم انجام شود تا در زمان بروز حادثه کشاورزان آسیب مالی چندانی نبینند./س
برچسب ها: اعتبار ، بند ، سیل ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.