از ابتدای تابستان امسال تاکنون یک میلیون و813 هزار مسافر در سطح استان خراسان جنوبی جابه جا شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح تابستانی اداره کل حمل و نقل خراسان جنوبی از ابتدای تیر آغاز شده و تا اول مهرماه ادامه داردگفت: در این راستا طی این مدت یک‌میلیون و 813 هزار مسافر با 124 هزار و 900 سرویس در سطح استان جا به‌جا شده‌اند.

ابراهیم نصری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در بحث ناوگان اتوبوسی و مسافربری ناوگان جوانی دارد افزود: عمر ناوگان خراسان جنوبی نسبت به ناوگان کشوری دو سال جوان‌تر است و این مایه مباهات برای استان به شمار می‌رود.

وی موقعیت خراسان جنوبی را از لحاظ ترانزیت بسیار خوب عنوان کرد و گفت: پایانه مرزی ماهیرود جزو مهمترین پروژه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی زمین این پایانه را 10 هزار متر عنوان کرد و ادامه داد: 9 هزار متر مربع زیربنای این پایانه است.

نصری تصریح کرد: بر اساس قرارداد با پیمانکار ظرف مدت دو سال باید این پایانه به اتمام برسد و از جایی که اعتبار این پایانه جزو اعتبارات ملی است مشکلی از این لحاظ ندارد.

وی اعتبار این مجموعه را 9 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تمامی این اعتبار تامین شده است و امید است تا پایان سال مالی 91 به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درپنج ماه نخست سال جاری 123 هزار تن صادرات از این پایانه انجام شده که بیشترآن سوخت بوده است یادآور شد: سالن تجاری این پایانه تا پایان آذرماه و محوطه‌سازی آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: 500 دستگاه کامیون در سطح استان نیاز به بازسازی دارد که باید برای آن اعتبار تامین شود.

نصری با بیان اینکه افزایش ناوگان حمل و نقل با درآمد این بخش سنخیت ندارد، افزود: از ابتدای امسال 70 درصد هزینه ناوگان افزایش یافته است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.