نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه ما تثبیت مدیریت است نه متزلزل کردن آن چرا که خواست مردم نیز برقراری آرامش و ارائه خدمات مطلوب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام حبیب برومند دیروز در نشست مردمی خود در بیله‌سوار افزود: برای گسترش و توسعه کشاورزی مولفه‌هایی همچون خاک، آب و نیروی انسانی متخصص و باتجربه لازم است که شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار از آن برخوردار هستند.

وی گفت: ما باید از این ظرفیت‌ها در توسعه کشاورزی استفاده بهینه کنیم البته این مسئله بستگی به این دارد که تا چه اندازه وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط همچون جهاد کشاورزی، امور آب و منابع طبیعی بتوانند امکاناتی را برای توسعه کشاورزی اختصاص دهند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که کل نیاز سالانه استان به گندم 250 هزار تن است 500 هزار تن گندم در مغان استحصال می‌شود که اگر بتوانیم سطح زیر کشت آبی را افزایش دهیم بالطبع گسترش و توسعه کشاورزی اتفاق می‌افتد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در خصوص سایر ظرفیت‌های مغان نیز گفت: در این منطقه انواع میوه کشت می‌شود و تا به حال باغ‌های کاشته شده نیز ثمردهی بیشتری داشته و می‌توانیم اقسام میوه‌ها را تولید کنیم.

برومند همچنین با اشاره به توانمندی منطقه برای پرورش زنبور عسلی، کرم ابریشم و آبزیان افزود: ما اخیرا نشستی را با وزیر نیرو و معاونانش در خصوص ساحل‌بندی رودخانه ارس داشتیم که در حال حاضر 15 کیلومتر آن بهینه ساحل‌بندی شده و حدود 200 هکتار از اراضی نیز آزاد شده است./س 

برچسب ها: اردبیل ، تثبیت ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.