استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: قوام و بقای یک جامعه بستگی به احیا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی نصیری  در همایش ضابطان و رابطان امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل افزود: این فریضه الهی در میان واجبات دیگر به منزله خون در رگ‌های بدن است که تمام فرایض الهی بدون استواری آن قوام و دوام ندارد.

وی گفت: تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر و شایستگی‌های آن به پیکره جامعه تزریق نشود محال امر است که در جامعه اصلاح و امر هدایت جامعه محقق شود.

نصیری افزود: این عمل به عنوان یک فریضه واجب برای تمام بشریت تنها مختص روحانیون، دانشگاهیان و قشر آگاه جامعه نیست بلکه همه وظیفه دارند یکدیگر را از گناه و معاصی برحذر دارند و در عوض سلامت و صحت جامعه را با ترک گناهان تضمین کنند.

وی با اشاره به مراحل مختلف امر به معروف و نهی از منکر گفت: نباید نسبت به کارهای دیگران به ویژه گناه و معاصی آنها بی‌تفاوت بود چرا که جامعه به کشتی شبیه است که هر مسافر آن می‌تواند محل نشستن خود را سوراخ کند اما به یقین این کار و بی‌تفاوت بودن به سرنوشت دیگران جان انسان‌ها را تهدید می‌کند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در ادامه روش مستقیم و غیرمستقیم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و افزود: البته روش غیرمستقیم تاثیرگذاری فراوانی دارد و ضرورت دارد در این زمینه با دوری از هرگونه رفتار تند و خشن با ملاطفت، تذکر لسانی و ... اقدام لازم صورت گیرد/ س

برچسب ها: اردبیل ، امر ، به ، معروف ، و ، نهی ، از ، منکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.