مدیر امور بانوان منطقه 10 از راه اندازی کارگاه خیاطی ویژه زنان سرپرست خانوار در این منطقه خبر داد و گفت: مجموعه شهربانوی منطقه در آینده ای نزدیک در حال راه اندازی کارگاه خیاطی ویژه بانوان است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  از جشنواره زنان و تولید ملی، اکرم سبزی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بافت مسکونی منطقه 10 یک بافت متراکم و پرجمعیت است ایجاد مکانی امن برای تامین نیازهای فرهنگی، تفریحی بانوان از  روریات منطقه است .
 وی تصریح کرد: افزایش مشارکت بانوان در اداره امور شهر، افزایش اعتماد و ایجاد فضای مناسب جمعیت، ارایه خدمت به بانوان و توانمندسازی آنها از جمله اهداف راه اندازی شهربانو و مراکز مهارت آموزی بانوان در سطح منطقه 10 است .
به گفته سبزی در حال حاضر یک مرکزمهارت آموزی کوثر در طرح منطقه 10 در حال فعالیت است که بالغ بر 20 زن سرپرست خانوار در آن مشغول به کارهستند .
وی افزود: این مرکز محصولات لباس های یکبار مصرف پزشکی را تولید می کند که هم اکنون در جشنواره زنان و تولید ملی هم در غرفه منطقه یک در معرض دید عموم قرار گرفته است.
سبزی استقبال بانوان از این مراکز را بسیار عالی خواند و گفت: این مراکز از فضای امنی برخوردارند و می توانند در زمینه مشاوره های حقوقی و روانشناختی کمک شایان توجهی به بانوان  کنند. ضمن اینکه به فرزندان این افراد هم خدماتی ارایه می شود .
مدیر امور بانوان منطقه 10  یادآور می شود: مکان هایی که زنان سرپرست خانوار بتواند نیازمندی های فرهنگی، هنری، اقتصادی، تفریحی خود را در یک محیط امن و سالم برآورد کنند همواره از دغدغه های اصلی ما بوده است.
وی نخستین جشنواره زنان و تولید ملی را بسیار خوب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: اگر چه برپایی نخستین جشنواره زنان و تولید ملی دارای کمبودها و نواقصی است، اما این مکان فضا و فرصتی را فراهم کرده تا بانوان مراکز کوثر بتوانند تولیدات خود را در معرض نمایش قرار دهند. در مراکز کوثر سعی شده تا از بانوانی که نقش های متعددی را ایفا می کنند، حمایت شود.
برچسب ها: کارگاه ، خیاطی ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار