معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش از وجود 49 هزار كتابخانه مدرسه اي و بيش از 20 هزار كتابخانه كلاسي در كشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  از وزارت آموزش و پرورش ، حسين هژبري اظهار كرد: ما پيرو مكتب و دين مبيني هستيم كه آنقدر به خواندن بها مي دهد كه با تمام اهميت پرستش، خداوند با اقرأ آغاز مي كند.
وي افزود: خداوند متعال تمام خواندني ها را در يك كتاب جمع آوري مي كند كه آن كتاب، قرآن مي شود و پس از آن اين كتاب آسماني به يك معجزه تبديل مي شود.
هژبري با بيان اينكه خواندن كتابي به حال بشر مفيد است كه به درد او بخورد، خاطرنشان كرد: خدا نكند انسان هاي بي ادب صاحب علم و قلم بشوند زيرا به همان اندازه كه جهل خطرناك است علم هم مي تواند خطرناك باشد.
وي همچنين با اشاره به توهين امريكايي ها به ساحت مقدس پيامبر بزرگ اسلام تصريح كرد: كمترين معرفت مي گويد بايد به عقايد انسان ها احترام بگذاريد و اين اسلام نشان مي دهد كه چقدر فرزانه است.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه خواندن در نگاه اسلام نيز وجود دارد عنوان كرد: خداوند هم در قرآن آورده است كه قسم به «نون» و قسم به «قلم» .
هژبري با اشاره به اينكه وزارت آموزش و پرورش به موضوع كتاب خوب پرداخته است گفت: آموزش و پرورش بيش از جاهاي ديگر موضوع كتاب و كتابخواني را متوجه مي شود.
وي ادامه داد: 50 هزار نمايشگاه در 50 هزار مدرسه با حضور 12 هزار عنوان كتاب و 500 ناشر در اين حوزه نشان دهنده فعاليت هاي خوبي است اما بايد براي مطالعه و كتابخواني كارهاي بيشتري انجام شود.
وي به توصيه ها و پيشنهاداتي درباره حوزه كتاب و كتابخواني پرداخت و گفت: بايد فكري براي مطالعه معلمان شود زيرا معلمان اصل كار و شاهراه برنامه اي هستند .
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش افزود: تشكيل انجمن هاي كتاب، ميثاق بندي براي مطالعه معلمان و فرهنگيان، آموزش كتابداران و كتاب ياران، ايجاد كتابخانه هاي كلاسي، تشكيل گروه هاي هم انديشي و مطالعه و الگوي صحيح و مناسب خريد كتاب از جمله موارد با اهميت در حوزه كتابخواني و مطالعه است كه پرداختن به آنها مي تواند مفيد باشد.
هژبري در پايان با بيان اينكه يكي از جاهايي كه مي توان دانش آموزان را با فرهنگ مطالعه آشنا و با كتاب انس پيدا كنند كتابخانه هاي كلاسي هستند گفت: ايجاد كتابخانه هاي كلاسي و مدرسه اي بسيار مفيد است كه در اين راستا 49 هزار كتابخانه مدرسه اي و بيش از 20 هزار كتابخانه كلاسي در كشور موجود است./ف

برچسب ها: کتابخانه ، مدرسه ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار