نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه های جدی نمایندگان مجلس را ارائه خدمات مناسب به زلزله زدگان اعلام کرد و افزود: نمایندگان ارسباران و مناطق زلزله زده با تهیه طرح دو فوریتی متشکل از 21 بند مورد نیاز و کارشناسی شده مناطق زلزله زده را هفته آینده با طرح در مجلس و تصویب آن تمهیدات ویژه ای را برای مناطق زلزله زده تدارک دیده اند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فلاحی باباجان با تشریح این طرح گفت: این طرح پس از تلاشهای شبانه روزی نمایندگان با همکاری مسئولان منطقه نیازهای اساسی، موانع و راهکارهای لازم برای تسریع در امر کمک رسانی در زمینه های مختلف به آسیب دیدگان از زلزله اخیر تدارک دیده شده و پس از کار کارشناسی شده و تأیید کمیسیون عمران مجلس و ارائه گزارش های لازم به رئیس مجلس و ارائه گزارش در صحن علنی مجلس توسط اینجانب این طرح هفته آینده در صحن مجلس ارائه خواهد شد که امیدواریم با تصویب به موقع آن شاهد تسریع در روند اجرایی امور مربوط به زلزله زدگان باشیم.

وی، گفت: در قسمتی از این طرح معافیت مالیاتی، ارائه تمهیدات ویژه در امر ساخت و سازی روستایی و شهری، خدمت سربازی، حذف 20 درصد پیشرفت در ارائه تسهیلات به شهرهای زلزله زده، استاد موقت دهها مورد نیازهای کارشناسی منطقه زلزله زده از جمله این طرح می باشد.

وی تصریح کرد امیدواریم با تصویب به موقع این طرح بتوانیم قسمتی از آلام مصیبت دیدگان از این زلزله را تسکین ببخشیم.

این نماینده مجلس پیشرفت روند اجرایی ساخت اماکن مسکونی و دامی را با وجود تلاشهای انجام شده خیلی کند اعلام کرد و افزود: امیدواریم با هماهنگی های انجام شده در روند اجرایی بازسازی تسریع گردد.

وی، در پایان همچنین گفت: متأسفانه در بخش اماکن دامی نیز عملیات اجرایی در ساخت آنها از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست و مردم از این روند ناراضی هستند که امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم در روند اجرایی این طرح ها زمینه رفاه و آسایش زلزله زدگان فراهم گردد.

نماینده اهر هریس و هیئت همراه به نمایندگان از سوی رئیس مجلس از روستاهای زلزله زده اهر و هریس که 100 درصد آسیب دیده اند بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات روستائیان را مورد بررسی قرار داد. /س

برچسب ها: طرح ، دوفوریتی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.