مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران حاكم شدن تفكر جهادی را رمز موفقیت شركت ملی حفاری ایران در عرصه های سازندگی عنوان كردو گفت:استقلال واقعی صنعت نفت در زمان تاسیس این شركت دردی ماه 1358به فرمان امام خمینی (ره) شكل گرفت.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،'حیدر بهمنی' در این ارتباط افزود: با پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، صنعت نفت كشور در دست فرزندان برومند ایران اسلامی قرار گرفت و تلاشگران این صنعت استراتژیك در سخت ترین شرایط ( جنگ تحمیلی و تحریم ) چرخ این صنعت عظیم را به چرخش در آورده و از آزمون های مختلف سربلند بیرون آمدند و در این راه بیش از یك هزار شهید گران قدر تقدیم انقلاب اسلامی كردند.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران به خودكفایی و خوداتكایی اشاره كرد و گفت: در سه دهه گذشته با تلاش و كوشش مردان بلند همت صنعت نفت كلیه فرآیندها از اكتشاف،حفاری،تولید،بهره برداری،پالایش و صادرات در دست متخصصان داخلی قرار دارد و در زمان حاضر تمام بخش های صنعت نفت،به ویژه صنعت حفاری كشور،دانش فنی و تخصص های آن كاملا بومی شده اما در زمینه تامین قطعات و تجهیزات به مرز خودكفایی نرسیده ایم و باید نیازها را منسجم و با نگرش علمی،استفاده از توان بخش های پژوهش،برنامه ریزی و به اجرا در آوریم تا نتیجه مطلوب به دست آید.

بهمنی رمز موفقیت صنعت حفاری را ارتباط تنگاتنگ با مراكز علمی عنوان نمود و گفت: شركت ملی حفاری ایران به عنوان مولود انقلاب طی 30 سال گذشته لبیك گوی بسیار خوبی به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) بوده است، این شركت با به كارگیری نیروی انسانی متخصص،متعهد و خلاق،استفاده از فن آوری بومی و دانش ایرانی،ارتباط نزدیك با 12 دانشگاه كشور ( تهران،شریف،چمران،علم وصنعت،نفت و ... ) مسیر پیشرفت را به سرعت سپری كرد و هم اكنون به عنوان بازوی توانمند صنعت نفت كشور نقشی اساسی در تامین نیازهای وزارت نفت دارد.

وی به سال تولید ملی،حمایت از كار و سرمایه ایرانی اشاره و اظهار داشت: استفاده از توان سازندگان و تولیدكنندگان داخلی از سال ها پیش در سرفصل برنامه های شركت قرار گرفت و تاكنون در این بخش سرمایه گذاری زیادی شده است كه نتیجه آن ساخت دكل های حفاری و افزون بر 18500 قطعه پرمصرف در این صنعت می باشدكه به طور قطع این روندپرشتاب تا رسیدن به خودكفایی كامل ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در ادامه گفت: حمایت از سازندگان داخلی باید به طورعملی صورت گیرد و در این مسیر باید بیش از گذشته توجه و سرمایه گذاری شود،قوانین و مقررات باید با همكاری مسوولان مربوطه در جهت تسهیل روند تولید اصلاح گردد،به تولید اعتقاد و به تولید كننده اعتماد شود و از طرفی سازندگان داخلی نیز باید كارگاههای خود را تجهیز و از كارشناسان و متخصصین مجرب استفاده كنند،كالای مرغوب و با كیفیت تولید تا مصرف كننده راغب به استفاده از كالای ایرانی باشند.

بهمنی ، مدیریت را در برنامه ریزی و پیشبرد طرح ها و پروژه ها بسیار حایز اهمیت دانست و بیان داشت: باید كارها را به نیروهای كاردان و لایق سپرد كه یقینا با تمركززدایی،انتخاب مدیر اصلح و تفویض اختیار و اعتماد به آنها و برنامه ریزی مناسب ،بهترین نتیجه جهت اجرای طرح ها و پروژه ها عاید كشور می شود.

وی نیاز امروز صنعت نفت كشور را سرمایه گذاری در تمامی بخش های آن دانست و خاطر نشان كرد: در چند سال اخیر به ویژه در دوران وزارت مهندس قاسمی، گام های ارزنده ای در زمینه خودكفایی صنعت نفت برداشته شده است،طی همین مدت شركت ملی نفت ایران در پروژه های ملی علی الخصوص میادین مشترك بسیار فعال شده است كه نتایج درخشان آن كاملا روشن است.

وی گفت: در این دوره به شركت ملی حفاری ایران نیز بسیار اعتماد شده كه نتیجه آن در فازهای 17،14 و18 پارس جنوبی، پروژه كیش و میادین مشترك آزادگان و یادآوران و سایر پروژه ها در حال به ثمر نشستن است.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در پایان نیاز امروز ایران اسلامی را كار و تلاش مضاعف در همه بخش های صنعتی كشور عنوان كرد و اظهار كرد: باید تفكر جهادی در تمامی برنامه ها حاكم شود تا كشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گیرد و مطمئنا ملت شریف ایران هم چون دوران دفاع مقدس در این آزمایش نیز سربلند بیرون خواهد آمد./س
برچسب ها: تفکر ، موفقیت ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.