مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه گفت : بر اساس مطالعاتی صورت گرفته، در شمال شهر کرمانشاه قطب جمعیتی عظیمی وجود دارد که حمل و نقل غیر ریلی نمی تواند پاسخگوی آن باشد و همین امر موجب شده که اجرای مونوریل در این منطقه به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن کرمانشاه

ساسانی درخصوص علتانتخاب احداث مونوریلبرای شهر کرمانشاه، گفت: در شورای عالی ترافیککشور با در نظر گرفتن آیتم هایی همچون زیبایی، بحث اقتصادی، تطابق با ظرفیت جابجایی مورد نیاز و زمان ساخت، اجرای پروژه مونوریل برای شهر کرمانشاه آن هم به صورت هوایی به تصویب رسید و مجموعه قطار شهری کرمانشاه در انتخاب این سیستم تاثیرگذار نبوده است.

مدیرعامل سازمانقطار شهری کرمانشاهگفت: اینکه بگوییم کدام وسیله بهتر است صحبت منطقی نیست چون هر دو وسیله در جای خود کاربردهای لازم را دارند و صحبت در خصوص اجرای پروژه مونوریل و یا مترو در شهر کرمانشاه نیاز به بررسی کارشناسی دارد کهدر شورای عالی ترافیک شهری کشور صورت گرفته و نتیجه آن اجرای پروژه مونوریل هوایی در شهر کرمانشاه می باشد.

ساسانی در خصوص مخالفت سازمان میراث فرهنگی با اجرای پروژه مونوریل در محدوده طاقبستان هم یادآور شد: در سال 88تفاهم نامه ایای در خصوص اجرای پروژه مونوریل در محدوده طاقبستان با سازمان میراث فرهنگی منعقد شده که در آن حتی در خصوص نحوه عبور مونوریل در محدوده طاقبستان با این سازمان توافق شده است.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاهبا اشاره به اینکه مشکلی بابت تغییر ارتفاع پروژه وجود ندارد، گفت: اگر موضوع مخالفت میراث به مجموعه قطار شهری منعکس شود، مبنی بر اینکه اجرای پروژه مونوریل مشکلاتی را در ثبت آثار طاقبستان به وجود می آورد، این قابلیت را داریم که با این سازمان گفت وگو کنیم و به نقطه ایده آلی برسیم که هم حریم طاقبستان حفظ شود و هم جابجایی مردم به وسیله سیستم ریلی صورت گیرد.

ساسانی در ادامه افزود: ما هم راضی هستیم که حتی به اندازه یک کیلومتر، پروژه را کوتاهتر کنیم، اما واقعیت این است که در مسیری همچون سه راه مسکن و میدان معلم وضعیت آشفته ای وجود دارد که طی 20 سال آیندهچندین برابر خواهد شد و با توجه به این مسئله اجرای مونوریل در این منطقه ضروری است.

وی در ادامه افزود: اگر سازمان میراث فرهنگی بگوید که ارتفاع پروژه بیشتر از ارتفاع حریم آنها است ما می توانیم طوری پروژه را طراحی کنیم که ارتفاع با حریم مجموعه های تاریخی متناسب گردد و یا اگر بگویند لرزش مونوریل موجب ریزش ساختمانها خواهد شد ما می توانیم ناوگانی را خریداری کنیم که لرزش آن کم بوده و باعث ریزش ساختمانها نشود.

وی همچنین اعتبار مورد نیاز کل پروژه را 400 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: به شدت پیگیر بحث اعتبارات هستیم و تاکنون توانسته ایم 33 میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم. اعتبار امسال این پروژه نیز 63 میلیارد توان می باشد که جهش بسیار عالی در بحث اعتبار به شمار می رود.

مدیرعامل سازمانقطار شهری کرمانشاهاز بهره برداری کامل پروژه تا پایان سال1394 خبر داد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.