مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین ،(13 لغایت 16 مهر) سال جاری با حضور هنرمندان سراسر کشور، سفرا و هنرمندان کشورهای خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان گلستان است،گفت: نظر به برپایی هرساله این جشنواره، امسال نیز برای ششمین دوره پیاپی این جشنواره با حضور سفرا و میهمانان خارجی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شناسنامه جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به نام استان گلستان صادر شده، هرساله این جشنواره ارتقاء یافته و پربارتر از قبل برگزار می شود و امسال نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته این جشنواره (13 لغایت 16 مهر) سال جاری برگزار می شود.

عباسی تصریح کرد: ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور هنرمندان سراسر کشور، سفرا و هنرمندان کشورهای خارجی از جمله چین، اندونزی، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، ارمنستان و آذربایجان و غیره برگزار می شود و از گلستانی های مقیم در کشورهای خارجی نیز دعوت می شود.

وی همچنین از دیگر برنامه های این جشنواره را برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی، جاذبه های گردشگری استان های کشور، سوغات استان ها و نمایش فرهنگ ها و شیوه های زندگی اقوام مختلف و همچنین اجرای مراسم آیینی و موسیقی اقوام برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان خاطرنشان كرد: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، ضمن اینکه به روند توسعه استان کمک شایانی می کند، رخداد ارزشمند فرهنگی است که همه ساله بازتاب بسیار مثبت و چشمگیری در کشور دارد./س

برچسب ها: اقوام ، جشنواره ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.