خبرگزاري فرانسه در گزارشي به قلم "ليلا ماکور" در مورد مراحل توليد فيلم ضد اسلامي در آمريکا نوشت: گره هاي ظاهرا کور معماي پيچيده فيلم موهن، به تدريج از هم باز مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، اين فيلم توليد مشترک يک قبطي مصري ساکن لس آنجلس و گروهي از اوانجليست هاي آمريکايي است که يک کارگردان فيلم هاي مستهجن و هرزه نگاري آن را ساخته است.

البته هنوز پرسش هاي زيادي در مورد اين فيلم آماتور که حدود يک سال پيش در آمريکا ساخته شد مطرح است.

روز شنبه اين اطلاعات به دست آمد که يکي از توليد کنندگان اين فيلم، يک قبطي مصري 55 ساله به نام ناکولا باسلي ناکولا است که در سريتوس در نزديکي لس آنجلس زندگي مي کند. وي که در سال 2009 به جرم تقلب در معاملات بانکي متهم شد، روز شنبه دوباره توسط ماموران پليس آمريکا در مورد آزادي مشروطش تحت بازجويي قرار گرفت. به گفته تلويزيون هاي محلي، باسلي ناکولا بدون آنکه دستبند به دست هايش زده باشند و در حاليکه لباسي بلند بر تن و کلاهي بر سر و شال گردني دور صورتش داشت تا چهره اش مخفي بماند، خانه اش را ترک کرد تا در جلسه بازجويي حاضر شود. وي در سال 1997 به جرم در اختيار داشتن مقاديري متامفتامين، يک سال حبس کشيده بود.

گفته مي شود اين فيلم در تابستان 2011 در دوارتي، در 45کيلومتري لس آنجلس تصويربرداري شد. اين فيلم که در آن ديالوگ هاي زشت و زننده، ريش هاي کاملا تصنعي شخصيت ها و دکورهاي پر زرق و برق ولي به شدت باسمه اي جلب نظر مي کند، مي خواهد زندگي پيامبر اسلام(ص) را تحريف کند و در اين تلاش، موضوعاتي واهي را دست مايه خود قرار مي دهد. اين فيلم مسلمان ها را موجوداتي بي اخلاق و خشن معرفي مي کند.

يکي ديگر از توليدکنندگان فيلم سازماني موسوم به "رسانه براي مسيح" است که از گروهي مسيحي اوانجليست راستگراي آمريکايي ضد اسلام تشکيل شده است. يکي از چهره هاي مشهور اين گروه ، کشيش ايالت فلوريدا تري جونز است که اقدام وي در سوزاندن قرآن، موجي از خشم و نفرت را در جهان اسلام به همراه آورد.

به گفته پايگاه اينترنتي "گاکر"، آلن رابرتز 65 ساله اين فيلم را کارگرداني کرده است. وي تعدادي فيلم مستهجن و تعدادي هم فيلم اکشن کم هزينه در کارنامه خود دارد.

اين سايت اينترنتي مي گويد هنرپيشه هاي فيلم "بيگناهي مسلمانان" گفته اند فريب خورده اند زيرا تصور مي کرده اند در يک فيلم تخيلي حماسي بازي مي کنند ولي بعدا دريافته اند روي بازي هاي آنها جملاتي ضد اسلامي صداگذاري مجدد شده است.

طي چند روز گذشته شنيديم که فيلم را شخصي به نام "سام باسيل" ساخته است که در واقع اين، نام مستعار فردي است که خود را در مطبوعات و رسانه هاي آمريکا يک "يهودي اسرائيلي آمريکايي" معرفي کرده است. وي گفته فيلم را براي کمک به اسرائيل ساخته و از نظر وي اسلام يک "غده سرطاني" است. 

مطبوعات بر اين باورند "سام باسيل" همان "ناکولا" است. اما "استيون کلاين"، يکي از مشاورين ساخت فيلم، هرگونه دست داشتن اسرائيل در ساخت اين فيلم را انکار کرد. هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا نيز به نوبه خود فيلم را بسيار زننده خواند و گفت دولت آمريکا هيچ ارتباطي با ساخت اين فيلم ندارد.

ناکولا در گفتگو با يک شبکه راديويي آمريکايي عرب زبان به نام «سوا» گفت از مرگ استيونس ناراحت شده است ولي از ساخت فيلم ابدا تاسف نمي خورد.

دولت آمريکا مدعي است قانون اساسي اين کشور و بويژه ماده اصلاحي آن در مورد آزادي بيان که در آن پيگرد قانوني هر نوع اظهار نظر موهن يا کفر آميز ممنوع شده است، از اين فيلم حمايت مي کند.

اما يک مقام قضايي آمريکا مي گويد ناکولا قوانين مربوط به آزادي مشروطش را نقض کرده و احتمالا به زندان بازخواهد گشت؛ مقامات مشغول بررسي اين موضوع هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار