مدیر اجرایی فدراسیون شنا گفت: تاکنون هیچ نامه ای از سوی فدراسیون جهانی در خصوص تعلیق فدراسیون شنا کشورمان به دستمان نرسیده است.

محسن سميع زاده مدیر اجرایی فدراسیون شنا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تاکنون هیچ نامه ای در خصوص تعلیق فدراسیون شنا کشورمان از سوی فدراسیون جهانی (FINA) به دستمان نرسیده است، بحث تعلیق فدراسیون های ورزشی باز می گردد به پیش از آغاز رقابت های المپیک لندن و با توجه به اینکه فدراسیون شنا نیز بدون برگزاری مجمع انتخاباتی دچار تغییر و تحولاتی در رأس فدراسیون شده بود اما تاکنون نامه ای در خصوص تعلیق فدراسیون ایران از سوی فدراسیون جهانی به دست ما نرسیده است.

وی در خصوص لغو سفر تیم ملی واترپلو به رقابت های قهرمانی آسیا گفت: پیش از این قرار بود تیم ملی جوانان کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا حضور پیدا کند اما به دلیل عدم صدور روادید از سوی قزاقستان ملی پوشان کشورمان از حضور در این رقابت ها بازماندند و اینکه تعلیق فدراسیون در محرومیت واترپلو نقش داشته است صحت ندارد چراکه در صورتیکه فدراسیون تعلیق شده بود امکان حضور تیم ملی شنای کشورمان در رقابت های جهانی استانبول نیز وجود نداشت اما در حال حاضر مشکلی در حضور در این مسابقات وجود ندارد.

وی در خصوص مسابقات واترپلوی ساحلی اظهار داشت: پس از اعلام آمادگی کشورمان برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در رشته واترپلوی ساحلی ما 3 ماه پیش از جزیره کیش محل برگزاری این رقابت ها بازدید کردیم و تمام شرایط برای برگزاری اولین دوره بازی ها فراهم بود اما با توجه به اینکه این رشته نوپا است تاکنون هیچ تیمی اعلام آمادگی نکرده است و به همین دلیل امکان برگزاری این بازی ها با چنین شرایطی وجود ندارد و در صورت لغو این بازی ها با چنین شرایطی وجود ندارد و در صورت لغو این بازی ها نیز بحث تعلیق وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون هیچ کشوری برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی نکرده است و با توجه به اینکه تیم ها به حد نصاب نرسیده اند به همین دلیل این احتمال وجود دارد که از کنفدراسیون شنای آسیا درخواست خواهیم کرد تا این رقابت ها را به زمان دیگری موکول کنیم.

وی یاد آور شد: هدف اصلی ما اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت رشته های مختلف است به همین دلیل زمانی می توانیم این برنامه ها را به خوبی عملیاتی کنیم که هر چه زودتر با برگزاری مجمع انتخاباتی سکان دار فدراسیون مشخص شود به همین دلیل امیدوارم هر چه زودتر مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار شود.

مدیر اجرایی فدراسیون شنا گفت: همچنین طبق نامه کمیته بین المللی المپیک فدراسیون های ورزشی باید هر چه زودتر اساسنامه خود را اصلاح کنند و از سال 2010 و در جریان برگزاری رقابت های شنای قهرمانی جهان اعلام کردند که باید اساسنامه فدراسیون پس از اصلاح در اختیار فدراسیون جهانی قرار بگیرد و در حال حاضر خواسته IOC نیز اصلاح اساسنامه است.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که پیش آمده کل ورزش در معرض خطر تعلیق قرار دارد به همین دلیل عباسی دستور دادند تا این مشکل هرچه زودتر برطرف شود و تا زمانیکه این مشکلات حل نشود این مشکلات گریبان گیر ورزش کشور خواهد بود.

وی در پایان در خصوص وضعیت تیم ملی واترپلو کشورمان اظهار داشت: با توجه به اینکه مدتی است که "رومن" سرمربی خارجی تیم ملی واترپلوی کشورمان در مسافرت به سر می برد به همین دلیل در حال حاضر اردوی تیم ملی برگزار نمی شود اما ما در نظر داریم به محض حضور وی در ایران اردوهای آماده سازی تیم ملی را استارت بزنیم که قرار است تیم ملی بزرگ سالان کشورمان آبان ماه در مسابقات قهرمانی آسیا و تیم ملی جوانان نیز آذر ماه سال جاری در رقابت های قهرمان جهان که در استرالیا برگزار می شود حضور پیدا کنند و مشکلی در اعزام آنها به این رقابت ها وجود نخواهیم داشت.

گفتنی است: همچنین علاوه بر تیم ملی واترپلوی کشورمان ملی پوشان کشورمان در رشته های شنا و شیرجه نیز در مسابقات قهرمانی آسیا که آبان ماه سال جاری در امارات برگزار می شود حضور پیدا خواهند کرد./با

برچسب ها: فدراسیون ، شنا ، تعلیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار