ربات های امدادگر در گلستان رقابت می کنند.

 به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان اعلام كرد: اولین كنگره و همایش بزرگ ربات های نجاتگر و امدادگر به مدت سه روز در گرگان برگزار می شود.

'مجتبی اكبری' افزود: این همایش از شنبه 25 شهریور ماه آغاز شده و تا 27 شهریور ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: موضوع این همایش و كنگره، جدید بوده و قرار است كه تكنولوژی و فناوری وارد هلال احمر شود تا در مدیریت بحران به كمك جمعیت بیاید.

وی تصریح كرد: استفاده از ربات در امداد و نجات كار جدیدی است و بنا داریم با توجه به میزبانی اولین دوره این كنگره، دبیرخانه دائمی كنگره ربات های امدادگر و نجاتگر در استان باشد و ما سالانه و یا هر دو سال یك بار، این همایش و كنگره را برگزار كنیم.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این كنگره شناسایی و حمایت از محصولاتی است كه توسط جوانان و مبتكران ایرانی تولید می شود تا بتدریج به سمت تولید انبوه برویم كه این كار بدون شك هم صرفه اقتصادی و هم اشتغال زایی خوبی در پی خواهد داشت.

اكبری در ادامه گفت: برای این كنگره 110 مقاله و محصول از 22 استان كشور به دبیرخانه ارسال شده كه پس از داوری قرار شد تا 17 محصول و بیش از 50 مقاله به صورت نمایشگاهی و سخنرانی ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: هم چنین قرار است در حاشیه این كنگره سه روزه، نمایشگاهی از تولیدات اولیه برپا شود و با توجه به داوری های انجام شده و جمع بندی نهایی، بنا داریم تا به پنج نفر برتر این كنگره جوایز نفیسی اهداء كنیم.

به گفته اكبری، برای حضور در این كنگره مقالات و محصولاتی از دانشگاه های معتبر صنعتی كشور نیز ارائه شده و در فاز اول، استان گلستان بنا دارد تا در ایجاد دبیرخانه دائمی و سپس توسعه این همایش و كنگره در سال های متمادی نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: قرار است با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای افتتاح این كنگره دكتر 'ابوالحسن فقیه' رئیس جمعیت هلال احمر كشور، به همراه رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور حضور داشته باشند./س

برچسب ها: ربات ، گلستان ، امدادگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.