هزاران قطري با برگزاري تظاهرات در محکوميت فيلم موهن از دولت خواستند سفير آمريکا را از دوحه اخراج و پايگاه نظامي اين کشور را در قطر تعطيل کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني العالم،تظاهرات در اعتراض به فيلم موهن به اسلام در سراسر جهان ادامه دارد و استراليا ، هند و افغانستان صحنه تظاهرات در محکوميت  اين اهانت بود .
"عقبه حمام" گزارشگر العالم در گزارشي گفت ملتهاي مسلمان در سراسر جهان موضع واحدي اتخاذ کرده اند و ميليونها تظاهرکننده فيلم موهن به ساحت حضرت محمد (ص ) را محکوم کردند .
تظاهرات گسترده قطري ها در خيابانهاي دوحه در نوع خود بي سابقه بود . تظاهرکنندگان به سوي سفارت آمريکا در دوحه حرکت کردند و شعارهاي ضد آمريکايي سر دادند نيروهاي امنيتي قطري که در سطح گسترده اي در اطراف سفارتخانه مستقر شده بودند از نزديک شدن تظاهرکنندگان به اين سفارتخانه جلوگيري کردند.
در هند نيز تظاهرات گسترده اي در مقابل کنسولگري آمريکا در ايالت چاناي در جنوب هند برگزار شد و تظاهرکنندگان اين فيلم موهن را محکوم کردند . بيش از 15 هزار نفر در اين تظاهرات شرکت کرده بودند و تظاهرکنندگان پرچم آمريکا را به آتش کشيدند .
آنها تصاوير کاريکاتوري از باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و کشيش تري جونز در دست داشتند .
در افغانستان نيز هزاران نفر در شهرهاي متعدد تظاهرات کردند.
در دانشگاه خوست در افغانستان بيش از دو هزار نفر که بيشترشان دانشجو بودند تجمع و پرچم آمريکا و آدمک اوباما را به آتش کشيدند و محاکمه سازندگان اين فيلم را خواستار شدند.
در سيدني نيز صدها نفر در برابر کنسولگري آمريکا در اين شهر تظاهرات و به سوي کنسولگري شيشه و کفش پرتاب و درخواست کردند اهانت کنندگان به مقدسات محاکمه شوند.
شمار زيادي از نيروهاي امنيتي در اطراف کنسولگري آمريکا در سيدني مستقر شده بودند و از سگهاي پليسي استفاده کردند .
در سوئد نيز شماري از جوانان مسلمان به اين فيلم در يکي از سالنهاي نمايش اعتراض کردند و شعار الله اکبر را سر دادند و تلاش کردند دستگاههاي پخش را از بين ببرند و جلوي پخش آن را بگيرند اما نيروهاي پليس به زور متوسل شد و به آنها حمله  و جوانان مسلمان را ضرب و شتم کرد و حتي نزديک بود يکي از دختران مسلمان در اين حمله جان خود را از دست بدهد.
برچسب ها: آمریکا ، قطر ، سفیر ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار