معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: اطلاع‌رسانی منسجم و علمی یکی از ملزومات جذب گردشگر اعم از داخلی و خارجی است.

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: رسانه‌های گروهی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمایان باید به عنوان بازوی تبلیغاتی استان عمل کرده و به شکل مطلوب و مطابق با سلیقه‌های مسافران، مناطق دیدنی و جاذبه‌ها را معرفی کنند و نباید از جاذبه‌های شهرستان‌های شمالی و جنوبی غفلت شود.

وی آبشار سلوک، دره جرمی، رودخانه شهرچای، دره آرمود، سد نازلو، دره شهدا، تفرجگاه بند، قلعه بردوک، خانه انصاری، منطقه کاظم داشی دریاچه ارومیه، رودخانه باراندوز، دریاچه دالامپر، کلیسای گلپاشین، حمام قدیمی اتحادیه، مدرسه قدیمی هدایت و پیست اسکی خوشاکو را از جمله دیدنی‌های ارومیه برشمرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی کلیسای موش‌آباد، موزه، یخچال نه‌پله، کلیسای مار سرکیس، باغ‌های انگور و توتستان‌ها را از جمله سایر جاذبه‌‌های ارومیه عنوان کرد که باید بیشتر شناسانده شوند.

امامی بیان داشت: آذربایجان‌غربی به دلیل تنوع آب و هوایی، وجود ارتفاعات، پوشش‌های گیاهی جنگل‌ها و مراتع غنی به ویژه در فصل تابستان و بهار از زیبایی حیرت‌انگیزی برخوردار است به طوری که این شهرستان در مجاورت جلگه حاصل‌خیز و سرسبز به شعاع 60 کیلومتر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این جلگه از باغ‌های سیب، انگور، توتستان‌ها و ... پوشیده است و محصول‌های این باغ‌ها پس از تامین احتیاج‌های داخلی، بخش قابل توجهی از صادرات کشور را نیز تشکیل می‌دهد بنابراین بزرگترین کارخانه تولید انگور کشور در این منطقه احداث شده و در توسعه اقتصادی استان ایفای نقش می‌کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.