ایسر راه اندازی نسخه ای از گوشی های هوشمند کلود موبایل خود که قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل آلیون را داشته و مبتنی بر سیستم عامل اندروید که توسط شرکت چینی علی بابا توسعه داده شده بود را لغو کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج و به نقل از روزنامه نگاران شانگهای که قرار بود رویداد معرفی این محصول را در روز پنج شنبه 13 دسامبر پوشش دهند اجازه ورود به  دفتر شرکت علی بابا و شرکتهای تابعه آن در سراسر کشور داده نشد ، سخنگوی علی بابا گفت راه اندازی این محصول به دلایل داخلی لغو شده است .
علی بابا که در سال گذشته مشغول طراحی گوشی هوشمند آلیون خود بود بعد از آنکه بیاینه گوگل به شرکت تایوانی ایسر رسید  تولید خود را لغو کرد .
مسئولین این دو شرکت اعلام کردند :هنگامی که شریک ما یک نامه از گوگل با مضمون اینکه : در صورت راه  اندازی محصول جدید با زمینه آلیون ، گوگل همکاری محصولات اندرویدی خود و نیز مجوز فنی همکاری با ایسر را خاتمه خواهد داد ، ما نیز برای جلوگیری از این اتفاق تولید این گوشی هوشمند جدید را لغو کردیم .
گوگل حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشده است اما روزنامه وال استریت به نقل از یک مقام ایسر که نام او فاش نشده گفت :  که این موضوع با پلت فرم تلفن همراه آلیون که می تواند رقیب جدی اندروید باشد در ارتباط است .
با توجه به محبوبیت اندروید ایسر نمی تواند ریسک عدم پذیرش پشتیبانی از سیستم عامل اندروید بر روی تولیدات خود را پذیرا باشد و این تهدید گوگل می تواند به شدت بر نحوه و میزان معاملات ایسر لطمه بزند .
سخنگوی رسمی ایسر گفت :
ما هنوز هم امیدواریم بتوانیم از آلیون استفاده کنیم و هم اکنون در حال همکاری با گوگل برای حل و فصل مشکلات به وجود آمده هستیم./س

برچسب ها: ایسر ، گوشی ، علی ، بابا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.