امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: توهین به مقدسات مسلمانان به بهانه آزادی بیان، جرمی بسیار بزرگ و گناهی نابخشودنی است.

حجت الاسلام ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) با ساخت فیلمی از سوی یک یهودی اسرائیلی، اظهار داشت: مصیبت بزرگی برای عالم اسلام اتفاق افتاد و قلب بیش از 5/1 میلیارد مسلمان آزاده دنیا جریحه دار شد.

وی گفت: در این فیلم موهن که در سالروز حوادث 11 سپتامبر هم منتشر شد، به زندگی پیامبر اسلام (ص) در صدر اسلام پرداخته شده و با بازی یک بازیگر آمریکایی به نقش پیامبر (ص) صحنه های بسیار مبتذل و زشتی ترسیم شده است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: در این فیلم تلاش شده نزول وحی دروغ معرفی شود، اسلام به عنوان سرطان شناسانده شود و مسایلی دیگر که انسان حتی از بر زبان راندن آنها شرم دارد.

وی ادامه داد: بحمدالله در روزهای اخیر کشورهای عربی و مسلمان نسبت به این حرکت سازندگان فیلم واکنش نشان دادند و دیدیم که سفیر آمریکا را در لیبی کشتند و اعتراض های جانانه ای در دیگر مناطق داشتیم.

حجت الاسلام  استیری خاطرنشان کرد: اگر تاریخ صدر اسلام را مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم افرادی که مخالف اسلام بودند از همان ابتدا با اجرای برنامه های متعدد به خیال خام خود می خواستند نام پیامبر (ص)، اسلام و قرآن را محو سازند و امروز نیز برخی، چنین برنامه هایی را طرح ریزی و پیاده می کنند.

وی ادامه داد: زهی خیال باطل که به فرموده خداوند در آیات صریح قرآن ˈ آنان نمی توانند نور دین را با فوت و باد دهان خاموش سازندˈ.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: برخی به بهانه آزادی بیان می گویند که هر عقیده ای ولو اینکه مخالفانی داشته باشد را می توان بر زبان راند، اما این نابخردان باید بدانند آزادی بیان در قالب توهین به مقدسات جرم بسیار بزرگی است.

وی گفت: آزادی عقیده و بیان محدوده و شرایطی دارد و اگر قرار باشد بر اعتقادات گروهی خیانت و ظلم شود، گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

حجت الاسلام استیری خواستار توجه نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی به راهپیمایی ها در محکومیت این توهین شد و خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی نباید فقط به محکومیت اکتفا کند، بلکه مجازات باید متناسب با جرم باشد و حتی کسانی که به سازنده یهودی و اسرائیلی 56 ساله این فیلم کمک مالی کردند، باید مورد عقوبت قرار گیرند.

وی در پایان خطاب به تمام معاندان و بدخواهان اسلام تذکر داد که از این به بعد کارهای احمقانه دیگری از آنان سر نزند که چوب خدا صدا ندارد و خشم عمومی مسلمانان عاقبت بدی را برای همه آنان رقم خواهد زد./س


برچسب ها: مقدسات ، جرم ، توهین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.