مدیر رادیو قرآن گفت: استانداردسازی در مسابقات بین المللی قرآن کریم یک امر ضروری است چرا که باعث ایجاد اختلاف کمتر در سطح این رقابت ها با مسابقات داخلی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛محمد حسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن، در جریان برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان، که به میزبانی تبریز برگزار شده، گفت: مسئولان قرآنی جمهوری اسلامی ایران باید به گونه ای مسئولان سایر کشورها را در این مساله فعال کرده و  افراد واجد شرایط را به عنوان نمونه شاخص برای این مسابقات به آن ها اعلام کنند.
وی با بیان این که استاندارد سازی موضوعی میان مدت و دراز مدت است که می توان به صورت جدی تر آن را دنبال کرد گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند زمینه آموزش شرکت کنندگان خارجی را ایجاد کند و دوره هایی فشرده برای این افراد در نظر بگیرد تا سطح شرکت کنندگان به هم نزدیک تر شود.
محمدزاده با مقایسه سطح مسابقات بین المللی قرآن با مسابقات ورزشی در این سطح گفت: همانگونه که در مسابقات ورزشی شرکت کنندگان باید معیارهای لازم را کسب کرده باشند تا امکان حضور در مسابقه را پیدا کنند در مسابقات قرآنی نیز باید چنین باشد و این مساله بستگی به هنرنمایی و توان مسئولان قرآنی سایر کشورها دارد تا بتوانند قاریان و حافظانی را  در سطح بین المللی تربیت و به مسابقات جهانی اعزام نمایند.
مدیر رادیو قرآن با تاکید بر این که در سطح مسابقات بین المللی قرآن همواره اختلاف سطح در مقایسه با مسابقات داخلی مشهود است اظهار داشت: سطح مسابقات قرآن به میزبانی اوقاف همیشه بالاتر از مسابقات بین المللی آن است به این معنا که قاریان ماهر ایرانی در مسابقات ملی رقابتی تنگاتنگ دارند تا یک یا دو نفر از آنان انتخاب شود و این مساله نشان دهنده سطح بالای مسابقات ملی است.
وی ادامه داد: آنچه که در داخل کشور رخ می دهد حضور قاریان و حافظانی است که به خوبی با هم رقابت کرده اند اما این رقابت ها در سطح بین المللی ممکن است درحد انتظار مردم نباشد.
محمدزاده توضیح داد: مردم با دیدن مسابقات ملی یا بین المللی اوقاف انتظار دارند رقابت جدی را در مسابقات بین المللی دانشجویان مشاهده کنند.
مدیر رادیو قرآن اضافه کرد: شاید در یک اقدام دراز مدت در سطح دانشجویی و عمومی بتوان شرایطی را مهیا کرد تا کسانی که از سایر کشورها به این گونه مسابقات راه می یابند افرادی باشند که به طور کامل آمادگی رقابت با قاریان و حافظان ایرانی را داشته باشند.
وی در پایان اظهاراتش سطح کیفی چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان را نسبت به دوره های پیشین آن بهتر ارزیابی و برای پایه ریزی کارهای مشترک در این زمینه اظهار امیدواری کرد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.