مهدی کریمی معتقد است که بخشی از فیلم های فاخر سینمایی ایران مرهون تولیدات دفاع مقدس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهدی کریمی تهیه کننده سینما در گفتگو با روابط عمومی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس گفت:پتانسیل و بدنه خوب سینما ما متاثر از ژانر دفاع مقدس است که بهترین کارگردانان وعوامل فیلم ها از این کارها مطرح شدند. سینمای بعد از انقلاب از باب رشد،تعالی و هم،پرورش نیروی انسانی مدیون سینمای دفاع مقدس است و بعد از گذشت سال ها هنوز هم حرف های ماندگار و شنیدنی زیادی در این ژانر وجود دارد که در طول همه این سال ها بیشترین حق هم از لحاظ اکران وهم حمایت ها از این سینما بوجود آمده است.
وی ادامه داد:نباید با سلیقه های شخصی با چنین ژانر بزرگ و ارزشی برخورد شود و نگذاریم با سنگ اندازی ها و آیین نامه های غیراستاندارد مانع نوگرایی و خلق آثار مطلوب شویم و نباید آمار کمی ما را برای تولید آثار کیفی قانع کند. ماندگاری و جلب مخاطب خود فیلم ها نام فاخر را برای فیلم به همراه می آورد نه اینکه هزینه سنگین یا لقب دادن ها فیلمی را دارای ارزش کند.
تهیه کننده فیلم "چ" با اشاره به وضعیت سینمای دفاع مقدس در سال های اخیر گفت: در سال های اخیر هزینه های عجیبی که برای فیلم ها صرف می شود هیچ بازدهی ندارد وحتی با حداقل های سینمای سال های اول جنگ هم قابل مقایسه نیستند در حالی که ما از جهت فکری، امکانات و تجهیزات  پیشرفت داشت ایم و در گذشته فیلم ساز با اتفاقات و فضای واقعی فیلم را پیش می برد ولی امروز، با تجهیزات سینمایی و تکنیکال می شود فضاهای جذاب تری را به وجود آورد.
وی مشکل فیلمنامه  در حوزه سینمای دفاع مقدس را بزرگ نداست و افزود: این تصورغلط است که هر سال باید تمام فیلم نامه های دفاع مقدس خوب ومطلوب باشند و باید واقع بینانه به این اتفاق نگاه کرد این  خوب است که فیلم نامه ضعیف در این ژانر نباید باشد اما همین فیلم نامه های ضعیف پله ای برای تولید آثارارزشمند خواهند شد و به عقیده من اگر کسی به دنبال ساخت فیلم استاندارد در این حوزه باشد قطعا فیلم نامه خوب هم پیدا می کند اما با این تصور که بعضی فکر می کنند ما فقر فیلمنامه نویسی داریم مخالفم وبا این طرز تفکر صورت مسئله را پاک می کنیم.
کریمی با اشاره به جشنواره فیلم دفاع مقدس  افزود: هر رقابت و تجزیه و تحلیل  و مرور آثار در قالب جشنواره باعث تشویق، ترغیب واحیای سینمای کشورخواهد شد. تقویت ونظم اجرای جشنواره از محاسن برگزاری آن است که هر ساله دارد پرمحتوا تر وپررنگ تر می شود و تاثیر به سزایی در آسیب شناسی آثار دفاع مقدس دارد که هم مسئولین را برای داشتن کارنامه ای موفق ترغیب می کند وهم بخشی از بدنه سینما را درمعرض ارزشیابی وتشویق قرار می دهد.
 وی با اشاره به بخش بیداری اسلامی افزود: موضوع بیداری اسلامی پیامدها وبهانه های جدید برای خلق موضوعات جدید را به همراه دارد وبه همان اندازه که اهمیت دارد باید پرداخت اصولی هم داشته باشد و باید راهی برای شناساندن  سینمای ایران به جامعه بین المللی پیدا کنیم که اگر این اتفاق بیفتد جشنواره فیلم مقاومت بزرگترین خدمت را به سینمای کشور خواهد کرد.
 کریمی ادامه داد: زمانی شاهد بودیم که فیلم های دفاع مقدسی را حتی برای انتخاب هم در فستیوال های بین المللی عرضه نمی شود چراکه عنوان می شود دیگران جنگ ما را درک نمی کنند و این کوتاه فکری بیش نبود درحالی که زبان هنر و زبان سینما اگر نتواند مفاهیم  را انتقال دهد اصلا سینما نیست و راه را اشتباه رفته ایم  به دلیل اینکه عنصر و زبان سینما  انتقال مفاهیم و برقراری ارتباط است و امیدوارم که ظلمی که در این چند ساله به این بخش از سینما شده است را جشنواره مقاومت در حوزه بین الملل جبران کند./ه

برچسب ها: مهدی ، کریمی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.