برای کاشت دندان (ایمپلنت) هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، بلکه شرایط فیزیولوژیکی بیمار باید برای پروسه ایمپلنت مناسب باشد.

 دکتر بیژن اخوان آذری رئیس نخستین کنگره بین المللی ICOI در منطقه خاورمیانه ایمپلنت را بهترین روش درمانی در اغلب موارد برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته برشمرد و به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: البته در مواردی که در مجاورت دندان از دست رفته 2 دندان تراشیده وجود دارد بریج شايد درمان انتخابي مناسبي به جاي ايمپلنت باشد.  
 
وی افزود: ایمپلنت نوعی جراحی انتخابی است و در جراحی های این چنینی باید وضعیت سیستمیک بیمار مساعد باشد به طور مثال دیابت کنترل نشده و یا مصرف مقادیر فراوان کورتون ترمیم استخوانی را با مشکل مواجه می کند.  
 
اين جراح فك و صورت با بیان این که مصرف کنندگان برخی داروهای خاص با عارضه استئوپوروز(پوکی استخوان) هم کاندید مناسبی برای ایمپلنت نیستند،گفت: به این دسته از افراد باید فرصت داد تا وضعیت استخوانی آنها  اصلاح شودو برای داشتن ایمپلنت مناسب و موفق باید دیواره های استخوانی ضخیم و نسبتا متراكم در اطراف پیچی از جنس تیتانیوم وجود داشته باشد تا فشارهای وارده به هنگام جویدن به خوبی تحمل شود.  
 
دکتر اخوان آذری ادامه داد: در ایمپلنت های امروزی پیچی تعبیه شده که به داخل استخوان فک قرار مي گيرد و با استخوان سازی در شیارهای پیچ استحکام ایمپلنت  افزایش می یابد اما با این وجود میزان فشار وارده به استخوان اطراف ایمپلنت به هنگام جویدن بیش از دندان های طبیعی است لذا ایمپلنتها  به مراقبت بیشتری به لحاظ رعایت بهداشت نیاز دارند.  
 
رئیس نخستین کنگره بین المللی ICOI در منطقه خاورمیانهاذعان داشت: دندانپزشکان همواره توصیه می کنند روزانه 2 بار به کمک مسواک ویژه ایمپلنت که در داروخانه ها یافت می شود به دقت اطراف ایمپلنت ها را از موادغذایی تمیز کنند تا مانع از تحلیل استخوانی شوند.  
 
وی یادآور شد: نخستین کنگره بین المللی ICOI در منطقه خاورمیانه  برای اولین بار با حضور اساتید و سخنرانان برجسته ایرانی و همچنين صاحب نظران زیبایی و ایمپلنت از كشورهاي آمريكا، كانادا، ايتاليا، مصر و تركيه  25 الي 28 مهرماه جاري در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود./عط 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار