عضو هيئت مديره انجمن داروسازان ايران با بيان اينكه داروساز، در دسترس ترين فرد از گروه پزشكي است گفت : در حال حاضر داروساز بيكار نداريم.

سید جمال سعید واقفی عضو هیئت مديره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه باید تابلوی واضحی از داروسازی کشور در سال 1404 را در دست داشته باشیم تا بتوانیم داروی کشور را مدیریت کنیم گفت : براي رفتن به شرايط زماني 1404 كه 13 سال زمان داريم بايد آموزشهاي لازم ارائه شده و همكاران داروساز را در جريان پيشرفت داروسازان قرار دهيم  
 
وي با اشاره به اينكه داروسازی از علم های به روز در جهان است اظهار كرد : طي ماههاي اخير حداقل 14، 15 داروی جدید توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده كه استمرار این کار بسیار مهم است. 
 
عضو هيئت مديره انجمن داروسازان ايران با تاكيد به اينكه همراه اين استمرار دانشكده هاي داروسازي نيز بايد از نظر علمي به روز باشند و مسائل روز را براي دانشجويان تشريح نموده و آموزش دهند تا بعد از فارغ التحصيلي از علم به روز برخوردار باشند يادآور شد: خوشبختانه از نظر پيشبرد تكنولوژي در منطقه اول هستيم كه بايد براي حفظ اين رتبه تلاش نماييم.
 
دكتر واقفي با بيان اينكه نقش علمي داروساز در داروخانه ها از اهميت بسيار بالايي برخوردار است گفت: در اين عرصه بايد بخشي را مختص مشاوره علمي ارائه دهند كه در حال حاضر بسيار كم انجام شده و بيمار توجيه نمي شود.
 
وي در پايان با بيان اينكه داروساز در دسترس ترين فرد از گروه پزشكي براي مردم است خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم كه آموزش ها را پيش برده و از عقب گرد پيشگيري نماييم كه در حال حاضر تعداد داروسازها مناسب بوده و در حوزه اشتغال داروسازان بيكاري نداريم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار