کارگاه آموزشی تحول بنیادین آموزش و پرورش و آغاز سال تحصیلی جدید امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ وزیر آموزش و پرورش تحول بنیادین آموزش و پرورش را تغییری مستمر و نیازمند زمان دانست و گفت : سند تحول بنیادین سندی است که با مشارکت بیش از 600کارشناس تدوین ودر مدت 30 سال  مطالعه این نتیجه بدست آمد که مهم ترین تغییر باید در مقطع ابتدایی لحاظ و اجرایی شود.
حاجی بابایی مقطع ابتدایی را مهم ترین دوره تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود : در این راستا با افزایش مقطع ابتدایی از 5 سال به 6 سال به دنبال ایجاد تغییراساسی در این مقطع هستیم.
وی از اجرای این طرح در همه استان های کشور خبر داد و اظهار داشت : کتاب های درسی سال دوم و ششم ابتدایی با بیشترین تغییر در اختیار دانش آموزان این مقاطع قرار خواهد گرفت.
وزیر آموزش و پرورش مدرسه خوب از منظر سند تحول بنیادین را مدرسه ای دانست که به دنبال آموزش زندگی خوب و سعادتمندعلاوه بر آموزش های درسی و علمی است .
حاجی بابایی  خاطرنشان کرد : طرح شهاب در 6استان برگزار می شود که در این طرح استعداد های دانش آموزان از بدو ورود به کلاس شناسایی و پرورش داده خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت :امکانات آموزش و پرورش و فضای آن برای اجرای این سند و دستیابی به نتایج مثبت آن مهیا و آماده است.
حسنی محتشم از هوشمند سازی 493 مدرسه استان خبر داد.
آزاد ،استاندار همدان هم اجرای سند تحول بنیادین را اقدامی مهم دانست  و گفت : با اجرای این سند توسعه و پیشرفت بیش از پیش جامعه محقق خواهد شد.
ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برای داشتن کشوری قدرتمند باید به آموزش و پرورش به عنوان زیر ساختی اساسی و مهم توجه کرد ، افزود : لزوم بهره مندی از فناوری های روز بیش از گذشته احساس می شود و این امر باید در آموزش و پرورش مورد توجه  قرار گرفته و اجرایی شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.