رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت : با ابلاغ دستورالعمل تاسیس مراکز مشاوره اسلامی به استانها بزودی در هر استان دو مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی ــ ایرانی راه‌اندازی می‌شود .

کاظم نظم ده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در خصوص راه اندازی مراکز مشاوره دینی و اسلامی در سراسر استان های کشور عنوان كرد: از این طریق مراکز مشاوره فعلی از مراکز مشاوره دینی جداسازی خواهد شد.
وي افزود: 15درصد از مديران مراکز مشاوره سازمان بهزيستي تحصيلات حوزوي دارند و با توجه به اين که جامعه ما اسلامي است و نسخه هايي که در مذهب و شريعت اسلامي براي بسياري از مسائل و مشکلات ارائه شده بايد از سوي مشاوران لحاظ شود، کاري پسنديده و اقدامي در راستاي استفاده از ظرفيت هاي اجتماعي و روان شناسي دين است.
وی با اشاره به اینکه فقه به ويژه در مسائل خانوادگي راهکار ارائه داده و به طور دقيق و جزئي مسير حل مشکلات را مطرح کرده، شايسته است در مشاوره ها چارچوب هاي شرعي نيز مدنظر قرار گيرد ، افزود : نیاز به احداث چنین مراکزی در کشور احساس می شود.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور به ارائه مشاوره در نقاط مختلف کشور به صورت  متفاوت ااشاره کرد و اذعان داشت :هدف سازمان بهزیستی این نیست که مراکز مشاوره فعلی را از مراکز مشاوره دینی جدا کند بلکه در تمام مشاوره ها به مرور از رویکرد اسلامی ایرانی ، آموزه های دینی و معنویت و همچنین مسائل بومی و فرهنگی بهره میگیریم.
نظم ده خاطرنشان کرد: خدمات در مدلهای زیادی به مردم ارائه شود تا آنها حق انتخاب داشته باشد./ف
برچسب ها: مشاوره ، دینی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار