کارگاه ضیافت اندیشه اساتید با عنوان معرفت افزایی اساتید به همت دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان امروز 25 شهریور ماه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

حمیدرضا خانکه دبير دفتر هم انديشي اساتيد و نخبگان در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران افزود: اساتید در حوزه های تخصصی، فرصت معرفت افزایی دارند اما حوزه های فرهنگی و دینی کمتر نشان گرفته شده است.
وی در ادامه با اذعان بر توانمندی محققان و اساتید کشور گفت: اساتید ما در زمینه های تخصصی مهارت کامل را دارند اما در حوزهایی نظیر ابعاد تاریخی ایران، تاثیر دین بر رفتار،‌ کاربرد احادیث نیازمند افزایش سطح اطلاعات و انتقال اطلاعات و تجربیات به دانشجویان هستند تا دانشجویان علاوه بر ابعاد علمی در ابعاد فرهنگی  و معنوی پویا باشند.
 خانکه عدم اطلاع رسانی شفاف و ناآگاهی اساتید  دانشگاه در حوزه های دینی، مذهبی را زمینه ساز سوق دادن دانشجویان به مکاتب انحرافی و سایر عرفان های کاذب عنوان کرد.
وي همچنین اظهار داشت: بعنوان مثال اگر  دانشجویان  تفاوت ربانیت و زهد را از مراجع دینی خود بدانند،‌ در مسیر های معنوی همواری راه را احساس کرده و با درک ابعاد فرهنگی،‌دینی،‌می توانند زمینه ساز جریان های متعالی در پیشبرد اهداف کشور باشند.
وی ضمن اینکه اسلام را برترین دین در میان ادیان دانست افزود:  همانطور که دیکتاتوری افراط گرایی داریم که افرادی دین را در تملک خود می پندارند،‌ تفریط گرایی هم مشهود است که افرادی ضد دین و بی برنامه در آن دست و پا می زنند و این در حالی است که دین اسلام،‌ هدایت جامعه را به نحوی مطلوب به انجام می رساند .
خانکه  گفت: با برگزاری این کارگاه ها ابعاد دین با بزرگنمایی خاص به حرکت دانشجو  در مسیری صحیح می انجامد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایان دفترنهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه  و دفتر هم اندیشی  اساتید و نخبگان که در موضوعات ارزشمند سرمایه گذاری فکری می کنند را برگزاری این  کارگاه موثر و زمینه ساز حرکت های اساسی دانست./عط
برچسب ها: اطلاعات ، اساتید ، فرهنگی ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.