صالح آبادي:

تحولات مثبت در بازار سهام

رئيس سازمان بورس اوراق بهادار تهران گفت: تحولات مثبت اقتصادي مانند رونق توليد و افزايش سودآوري باعث شده است ارزش سهام افزايش يابد و روند صعودي شاخص‌ها استمرار يابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي صالح‌ آبادي در گفتگو بار اديو اقتصاد اظهار داشت : بهاي برخي کالاها مانند نفت هم افزايش يافته و تاثير نرخ ارز هم در سودآوري شرکت‌هاي بورس(صادرکننده) بيشتر شده است.

وي گفت : بانک مرکزي کارگروه ويژه اي براي راه‌اندازي بورس ارز تشکيل داده است و تلاش مي‌کنيم در اسرع وقت تشکيل شود ، چون زيرساخت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري در حال آماده شدن است و سازمان بورس هم در اين کارگروه ويژه حضور دارد.

صالح‌آبادي افزود: بورس ارز به شفاف شدن رفتار طرف‌هاي عرضه و تقاضا و حذف رانت‌خواري کمک خواهد کرد.

وي افزود: با توجه به اينکه نرخ ارز مرجع 1226 توماني براي کالاهاي اساسي و با اولويت اختصاص مي‌يابد، صادر کنندگان کالاهاي غيرنفتي و متقاضيان ارز براي ديگر کالاها مي‌توانند ارز مورد نياز را از بازار در ساختار شفاف تامين کنند.

صالح‌آبادي در ادامه درباره برنامه‌هاي بورس در نيمه دوم سال گفت: تاکنون پالايشگاه‌هاي تبريز و بندرعباس وارد بورس شده است و ساير پالايشگاه‌هاي به ويژه هلدينگ خليج‌فارس نيز تا پايان سال وارد بورس مي‌شود.

وي افزود: ورود شرکت‌ها به ويژه شرکت‌هاي مشمول اصل 44 قانون اساسي ادامه خواهد يافت.
صالح آبادي با اشاره به ورود ابزار جديد اوراق اختيار فروش تبعي گفت: سياست‌ها و ابزارهاي جديد در بازار سهام باعث شده است اطمينان به رفتارها افزايش يابد و ارزش واقعي سهام نيز بيشتر شده است.

اوراق اختيار فروش تبعي يا بيمه سهام به نفع سهامداراني است كه در بازار سرمايه حاضر هستند و به دليل ريسك سرمايه‌گذاري در بورس تهران نسبت به سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه ترديد دارند. سهامداران با خريد اوراق اختيار فروش تبعي كه به نوعي به بيمه‌نامه سهام معروف است سهامشان را در تالار شيشه‌اي بيمه مي‌كنند تا در صورت افت قيمت سهام ناشي از نوسان هايي  كه در ذات بورس است تصميم‌هاي هيجاني نگيرند و اقدام به فروش سهام نكنند./عب
برچسب ها: تحولات ، بورس ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار