پیش بینی می شود از 120 هزار لجن طلایی كه در معدن طلای توزلار شهرستان ماهنشان است سالانه بیش از 120 كیلوگرم طلای خالص و با عیار بالا از این معدن استحصال شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: سنگ طلای استخراج شده در معدن طلای توزلار از توابع شهرستان ماهنشان طی عملیات شیمیایی در 10 حوضچه كارخانه واقع در این معدن به لجن طلا تبدیل و در كارخانجات تهران به طلای خالص تبدیل می شود.

محمد پورافزود: در حال حاضر سالانه حدود 30 كیلو طلا از معدن طلای توزلار شهرستان ماهنشان در مراحل عملیاتی كارخانجات تهران تولید می شود كه با احداث كارخانه این معدن در آینده نزدیك ظرفیت تولید طلای آن افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: تعداد حوضچه های معدن طلای توزلار به 45 مورد افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان ماهنشان ادامه داد: محدوده اكتشافی معدن طلای توزلار برای نخستین بار توسط بخش خصوصی در سال 77 مورد شناسایی قرار گرفت و مراحل ثبت آن انجام شد.

محمد پور گفت: صدور پروانه اكتشاف و عملیات اكتشافی مقدماتی معدن طلای توزلار با نظارت كارشناسان سازمان صنایع، معادن و تجارت استان زنجان در قالب تهیه نقشه های زمین شناسی، معدنی و نمونه برداریهای سیستماتیك آغاز و اثبات وجود پتانسیل طلای گرمابی در این محدوده صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد:معدن طلای توزلار در شمال غرب و در 40 كیلومتری شهر ماهنشان قرار دارد./س
برچسب ها: استحصال ، طلا ، معدن ، توزلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.