سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انتشار فیلم آمریکایی توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را اقدامی زشت و غیرانسانی خواند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره اطلاعات وزارت امور خارجه، رامین مهمانپرست چهارشنبه شب باحضور دربرنامه سیمای مرکز استان گیلان افزود : ما برای چندمین بار، ضمن محکوم کردن اینگونه رفتارهای ناشایست، توصیه کرده ایم که دولت آمریکا عاقلانه رفتار کند و وارد مباحثی نشود که مقدسات ملت ها مورد اهانت قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: این اقدامات، واکنش های تندی دارد و عواطف بسیاری از مسلمانان در کشورهای مختلف جهان را جریحه دار کرده به گونه ای که آنان با تظاهرات مقابل سفارتخانه های آمریکا ، اعتراض خود را نشان داده اند.
 
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی پس از اعتراض مردم مسلمان بنغازی در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را نمونه ای از نفرت مسلمانان علیه سیاست های منزجرکننده ای دانست که در راستای اسلام ستیزی انجام می شود.
 
وی با حساس خواندن شرایط سیاسی کشورهای مسلمان در وضعیت کنونی گفت: کشورهای غربی بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی هجمه سنگینی علیه کشورهای اسلامی و ایران به راه انداخته اند.
 
مهمانپرست موج بیداری اسلامی در منطقه، خیزش مردم علیه حاکمان دست نشانده غرب و تلاش برای کسب استقلال و نیز کنار زدن دیکتاتورهای وابسته به آمریکا را سبب عصبانیت استکبار از امت های اسلامی عنوان کرد.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور بیان داشت: دشمنان برای تحت الشعاع قرار دادن توفیقات ایران در برگزاری اجلاس عدم تعهد ، پروژه اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی را در دستور کار قرار داده اند.
 
وی همچنین اقدام دولت کانادا در تعطیل کردن سفارت این کشور در تهران را اقدامی شتابزده، غیرمنطقی وغیرحرفه ای خواند وافزود: این اقدام ، بلافاصله با پاسخ قاطع ایران روبرو شد.
 
مهمانپرست با یادآوری اینکه کانادا یک فرمانداری کل از کشور انگلستان است، گفت : این مسئله بدین معناست که ملکه انگلستان، فرمانداری برای این کشور انتخاب و معرفی می کند که همین موضوع؛ بیانگر وابستگی جدی کانادا به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.
 
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ؛ دولت فعلی کانادا را دولتی افراط گرا دانست وخاطرنشان کرد: این دولت، بین مردم این کشور هم محبوبیت ندارد واقداماتی که تاکنون انجام داده، به طور جدی با اعتراضات مردم کانادا روبرو بوده است.
 
مهمانپرست شکست مفتضحانه در نبرد دیپلماتیک با ایران را از دلایل اقدام دولت کانادا در تعطیل کردن سفارت کشورش در تهران عنوان و بیان کرد: آنها می کوشند به اشکال مختلف به ملت ایران فشار وارد کنند اما مردم همیشه بیدار ایران، هرگز دست از اصول نمی کشند وهمواره از نظام اسلامی حمایت می کنند.
 
وی تکرار این اشتباه از سوی دولت های غربی را نشانه بی درایتی آنها دانست و در تشریح تدابیر ایران برای ارائه خدمات لازم به ایرانیان مقیم کانادا گفت: حدود 400 هزار ایرانی در این کشور زندگی می کنند از این رو، سایتی طراحی شد و از سوی وزارت خارجه اعلام کردیم که ایرانیان برای رفع مشکلشان به این سایت مراجعه کنند.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: همچنین سفارتخانه های ایران در کشورهای اطراف کانادا و نیز کشورهای اروپایی، به منظور ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان بسیج شدند وهیچ خللی در این زمینه به وجود نیامد.
 
وی اضافه کرد: در وزارت امور خارجه هم ستادی تشکیل شد تا امور مربوط به اتباع کانادا درایران مورد بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن مسائل پیگیری و برطرف شود.
 
مهمانپرست تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نمی دهد دولتی با این روش ها، به حریم نظام اسلامی تعدی کرده وبه ملت ایران فشاری وارد کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار