وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: امسال با برنامه ریزیهای صورت گرفته، جشنهای دهه کرامت در 186 نقطه ایران و سایر کشورهای جهان برگزار می شود.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،سید محمد حسینی در آئین استقبال نمادین از کاروان امام رضا در مرز شلمچه اظهار کرد: برگزاری این مراسم که در محلی است که گفته می شود محل ورود امام رضا(ع) به ایران است آغازی بر جشنهای فرهنگی و هنری به مناسبت دهه کرامت در داخل و خارج از کشور است.
وی افزود: برای ما افتخار است که جشنهای امام رضا(ع) و دهه کرامت در مکانی آغاز می شود که کتابی قطور از شهادت، شهامت و رشادت مردان غیور و شیرزنان ایران برای دفاع از خاک و ناموس خود است و این موضوع را باید به فال نیک گرفت که شلمچه نقطه آغازی این جشنهای باشکوه است.

حسینی با اشاره به اینکه امسال برنامه های مختلفی برای پاسداشت ولادت حضرت امام رضا(ع) در ایران و سایر کشورها تدارک دیده شده است، گفت: در 186 نقطه از ایران و خارج از کشور برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری به مناسب دهه کرامت تدارک دیده شده است که این امر باعث می شود امام رضا(ع) در سراسر جهان به همه مردم شناسانده شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اضافه کرد: این جشنواره هر سال و در بخشهای مختلف تئاتر، شعر، فیلم، مستند، فیلم سینمایی و.. ویژه همه اقشار از کودک و نوجوان تا مدارس و دانشگاه ها و روستاها و همچنین در خارج از مرزهای ایران به شکل باشکوهی برگزار می شود.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به گسترده بودن برنامه های اجرا شده برای دهه کرامت عنوان کرد: قصد داریم دبیرخانه فرهنگی هنری امام رضا به بنیادی به همین نام تغییر دهیم تا برنامه ها با ساماندهی بیشتری تدارک و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال 20 میلیون نفر از داخل و خارج از کشور برای زیارت امام رضا(ع) وارد شهر مشهد می شوند، عنوان کرد: باید نگاه ویژه تری به مشهد صورت بگیرد زیرا این می توند به الگویی برای مناطق مذهبی سراسر دنیا تبدیل شود.

حسینی تصریح کرد: اگر امروز آمریکا با ساخت یک فیلم به ساحت نورانی پیامبر اکر(ص) جسارت و سردمداران کاخ سفید به بهانه آزادی بیان از محکوم کردن این اقدام امتناع می کنند در سرزمینهای اسلامی اما خشم مقدس مسلمانان از این حرکت حتاکانه  حاکی از بیداری مسلمان است./س
 
برچسب ها: برگزاری ، جشن ، کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.